El ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, ha visitat les obres de l’estació de l’alta velocitat de la Sagrera. Han passat cinc mesos des que, l’aleshores responsable de Foment, Íñigo de la Serna, va situar l’any 2020 com a horitzó per finalitzar les obres. Ábalos, que ha fet una visita breu de poc més de 25 minuts, no ha volgut concretar ni dates ni terminis.

El govern municipal reitera que és una obra prioritària i urgent per Barcelona i ja han demanat a Adif una reunió per establir un calendari d’execució. La tinent d’alcalde Janet Sanz diu que ara “és l’hora de la Sagrera” i de “cosir” els barris afectats per les obres. En aquest sentit, ha reclamat al Ministeri de Foment i a Adif “compromisos” perquè l’estació de la Sagrera sigui una “realitat”. Sanz també ha demanat a Foment que liciti de forma urgent les obres, aturades des de fa anys, de l’estació de Sant Andreu Comtal, després que el Govern espanyol rescindís els contractes ja adjudicats per presumptes irregularitats.

A pocs mesos per acabar el 2019, les obres només s’han executat en un 40 %. Encara no fa dos mesos, el subdirector de Construccions d’Adif va esquivar qualsevol previsió de finalització de les obres i només va situar les dues properes fites de la infraestructura: el primer, traslladar la circulació dels trens de la línia de Rodalies Mataró fins a l’emplaçament definitiu a mitjans del 2020, i el segon, fer el mateix amb la línia de Granollers entre 18 i 20 mesos més tard.

Ja fa gairebé 10 anys que es va posar la primera pedra d’unes obres que han patit diverses aturades. Primer per la manca d’inversions arran de la crisi, i després per les presumptes irregularitats en el sobrecost de les obres de l’AVE. Una causa que va anar als jutjats però que finalment es va arxivar.