Després de reactivar les obres de l’estructura de l’estació de la Sagrera, al gener, el Ministeri de Foment ha posat en marxa ja els treballs per construir-ne els accessos. El ministre Íñigo de la Serna ho ha confirmat en una visita d’obres a la zona en què ha assegurat que es manté la previsió d’enllestir l’estació a finals del 2020. Pel que fa al soterrament de Sant Andreu Comtal, inclòs en el mateix àmbit, Foment ha decidit finalment rescindir el contracte pels problemes judicials amb les constructores i obrir un nou concurs a l’estiu.

Un centenar d’operaris treballen en les obres de l’estructura de l’estació, que es van reprendre al gener després de quatre anys aturades. S’està construint la base per on passaran les línies R1 i R2 de Rodalies, així com les línies regionals R13, R14, R15 i R16. A sobre s’hi farà el vestíbul i al pis superior hi haurà les vies de l’AVE. Les obres dels accessos han de permetre reubicar totes les vies que ara passen pel costat i fer-les passar per dins l’estructura de la futura estació.

Per tirar endavant l’estació és clau el nou col·lector de la rambla de Prim, que es va començar a construir el juny de l’any passat i que permetrà alliberar espai per als accessos. Les obres del col·lector estan al 80 % i es preveu enllestir-les a l’estiu. Totes les actuacions a la Sagrera sumen una inversió de 847 milions d’euros, dels quals 606,5 els aporta l’Adif i la resta, els altres integrants a la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat. La tinenta d’alcalde Janet Sanz ha dit que espera que les obres continuïn “a bon ritme” perquè el consistori pugui fer actuacions “per millorar els barris de l’entorn”.

Rescissió de contracte a Sant Andreu Comtal

En la visita d’obres, el ministre Íñigo de la Serna ha anunciat que Foment ha pres la decisió de rescindir el contracte de les obres de soterrament de Sant Andreu Comtal després de l’auditoria que s’ha fet. La previsió del ministeri és obrir el nou concurs després de l’estiu perquè les obres puguin continuar al més aviat possible. De fet, la data de finals del 2020 per acabar la Sagrera inclou també Sant Andreu Comtal.

Estira-i-arronsa pel transport públic

En els discursos, la tinenta d’alcalde Janet Sanz ha valorat les inversions en infraestructures ferroviàries que recullen els pressupostos generals de l’Estat per al 2018. Ara bé, ha aprofitat l’avinentesa per reclamar a De la Serna més aportacions en el transport públic després del “dèficit acumulat” en els últims anys. L’afirmació de Sanz ha rebut una correcció per part del ministre, que ha assegurat que en el 2017 l’aportació de l’Estat al transport públic de Barcelona es va incrementar.