La número dos de JxC a les eleccions municipals, Elsa Artadi, assegura que impulsar la connexió del tramvia per l’avinguda Diagonal és “una imprudència”, perquè no hi ha el consens polític ni tècnic necessaris. En un col·loqui al Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports, Artadi ha dit que el transport públic per la Diagonal es pot garantir “demà mateix” amb la línia D30, però que el govern d’Ada Colau ha decidit no fer-ho.

“Que això serveixi electoralment per anar barallant-nos em sembla que no ha de ser la prioritat de Barcelona”, ha afirmat Artadi. La candidata de la llista de Joaquim Forn ha explicat que recuperar la concessió del tramvia costaria 400 milions d’euros i la despesa en les obres, més de 170 milions. En aquest sentit, ha posat en dubte que la prioritat de la ciutat sigui “quatre anys més d’obres a la Diagonal” i creu que el problema principal de la ciutat no és el trànsit intern, sinó els accessos.

Ampliar el tramvia pels extrems

Una de les mesures que proposa la número dos de JxC per millorar els accessos a Barcelona és fer créixer el Trambesòs i el Trambaix cap enfora de Barcelona i fer aparcaments als extrems de la xarxa, a prop de les estacions. D’aquesta manera, Elsa Artadi vol reduir l’ús del cotxe per entrar a Barcelona i garantir que els ciutadans agafin el transport públic.

“Els ciutadans utilitzen el vehicle privat perquè les alternatives no són bones.”

Artadi també ha criticat l’estat actual de la xarxa de Rodalies. Assegura que el servei ha empitjorat en els últims 10 anys perquè la tecnologia no s’hi ha adequat i demana més inversió a l’Estat per garantir un millor transport entre els municipis del Vallès i Barcelona.

Soterrar els cotxes

La número dos de Joaquim Forn a les eleccions municipals creu que Barcelona necessita més espais verds. Per això ha parlat dels “pàrquings dissuasius”:  proposa soterrar part dels cotxes que actualment aparquen a la via pública i convertir les zones asfaltades en espais verds. Assegura que actualment a la ciutat hi ha més places de pàrquing que cotxes censats.

D’altra banda, per afavorir que els ciutadans d’altres municipis vinguin a treballar a Barcelona en transport públic, Elsa Artadi proposa una “intermodalitat universal”. Aquest concepte consisteix a integrar el transport públic, el transport privat i l’aparcament del vehicle privat en una mateixa aplicació mòbil. Així, l’usuari pot tenir la targeta del Bicing, la targeta del metro i la possibilitat de reservar un aparcament a prop de l’estació de tren en una mateixa aplicació per a mòbil.

A favor de les restriccions a les rondes

Elsa Artadi veu amb bons ulls la restricció dels vehicles més contaminants a les rondes a partir del 2020 per reduir la contaminació, però creu que cal aplicar-la amb excepcions. Segons com funcioni aquesta mesura, s’ha obert a estudiar un peatge mediambiental. Sobre la gratuïtat del transport públic que Manuel Valls va proposar estudiar, Artadi ho rebutja. “Això ens costaria 1.200 milions d’euros a l’Administració pública”, ha dit l’exconsellera de la Presidència de la Generalitat.

Per acabar, Artadi ha demanat millores en l’aeroport per garantir que pugui créixer en els pròxims anys i solucionar els endarreriments constants de les obres de la Sagrera.