El candidat a l’alcaldia de Barcelona Manuel Valls ha plantejat estudiar la gratuïtat del transport públic com a mesura per lluitar contra la contaminació. En un debat al Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports, Valls ha proposat obrir aquest debat que, ha explicat, han fet altres ciutats europees. “Ja veurem què pot provocar en la contaminació i quin ús del transport públic es fa; obrim aquest debat”, ha afirmat el candidat, que ha rebutjat un peatge d’entrada a la ciutat.

Valls ha volgut deixar clar que si és alcalde, el transport públic no serà gratuït l’endemà: “Seria irresponsable”. Segons el candidat de la plataforma Valls BCN 2019, que té el suport de Cs, la mesura es podria anar aplicant per franges d’edat (ara el transport públic ja és gratuït fins als 16 anys amb la T-16). “Si volem imaginar una ciutat connectada, el debat s’ha d’obrir”, ha dit Valls, que s’ha mostrat partidari també de la gratuïtat en episodis d’alta contaminació, com va proposar el socialista Jaume Collboni.

Abans del tramvia, un bus elèctric

En el mateix col·loqui, Manuel Valls ha dit que “és lògic” voler unir les dues xarxes del tramvia, però ha expressat dubtes que s’hagi de fer per la Diagonal pel cost i la velocitat que podrien tenir els combois. “No dic que no es faci un dia, però estudiem primer el bus elèctric”, ha afirmat Valls, que ha assegurat que l’acord que es va votar en el ple no inclou pressupost ni calendari.

El candidat a l’alcaldia ha apuntat altres prioritats com ara millorar la freqüència de pas del bus. També ha plantejat treballar perquè l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat funcioni les 24 hores del dia per ser “un hub competitiu”, i ha proposat un pacte amb la Generalitat i l’Estat per augmentar les inversions en infraestructures a Barcelona.