Enmig de l’episodi de contaminació que afecta la ciutat, la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Janet Sanz, ha assegurat aquest divendres que l’Ajuntament es planteja, de cara el futur, la implantació d’un peatge d’entrada a al ciutat. Sanz ha explicat que el peatge urbà és una mesura que no es descarta i que s’avaluarà implantar “si la DGT no avança amb mesures més efectives i els episodis de contaminació persisteixen”.

El govern municipal ja va obrir la porta als peatges de congestió a les jornades “Sense cotxes?: cap a ciutats respirables”, organitzades per Ecologistes en Acció. Preguntat pels peatges, l’assessor de l’Àrea d’Ecologia de l’Ajuntament Miquel Ortega va afirmar que s’està treballant per tenir a punt les infraestructures necessàries, com ara les càmeres. Va matisar que serà el govern que surti del proper mandat el que haurà de decidir si implanta aquesta mesura.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Xoc climàtic: Com està la contaminació a Barcelona?” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/contaminacio-barcelona-canvi-climatic/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

La zona de baixes emissions, “més ambiciosa que Madrid Central”

Janet Sanz ha recordat que el gener del 2020 entrarà en vigor de manera permanent la zona de baixes emissions. Es tracta d’una mesura, segons el consistori, més ambiciosa que, per exemple, Madrid Central, perquè abraça una extensió molt més gran. Suposarà, diu el govern, la prohibició que el 25 % del parc de vehicles, els més contaminants, entrin a la ciutat.

Un veí de l’Eixample demanda a l’Ajuntament per la contaminació

Un veí de l’Eixample va demandar l’Ajuntament per incomplir els nivells de contaminació marcats per Europa. Precisament, reclama que s’apliquin mesures més contundents, com el peatge urbà que ha mencionat Sanz. Un grup de famílies donen suport a aquesta demanda. S’han organitzat i expliquen les seves peticions en un web.

Un membre d’una d’aquestes famílies, en Guille López, ha explicat a betevé que, a parer seu, un peatge urbà “racionalitzaria l’ús del vehicle privat a la ciutat i l’avantatge que els diners que s’obtindrien es podrien invertir en la millora del transport públic”.

Les obres continuen en marxa malgrat l’episodi

El protocol d’actuació de l’Ajuntament obliga a aturar obres polsegoses quan s’activa un episodi de contaminació per partícules. Malgrat això, aquest dijous i divendres els treballs han continuat a punts com la plaça de les Glòries Catalanes, la Meridiana o l’avinguda del Príncep d’Astúries. També s’han asfaltat carrers, com el d’Àlaba al seu pas pel carrer de Tànger. Es tracta d’una tasca restringida per la Generalitat durant els episodis per PM10. Segons el consistori ja s’ha notificat de les prohibicions a les empreses constructores perquè actuin en conseqüència.