Aquest dilluns els treballadors de metro han tornat a fer vaga per la crisi de l’amiant. En la primera franja d’aturades, de 7 a 9 h els serveis mínims han estat del 40 %, la segona franja d’aturades ha estat de 16 a 18 h també amb un 40% del servei i la franja nocturna de 21.35 a 23.35 h, el servei ha baixat fins al 20 %. Els sindicats xifren el seguiment de la vaga en un 95 % de la plantilla.

Matí col·lapsat

Al matí, els intervals de pas han estat de 6-10 minuts a les línies convencionals (L1-L5) i de 14-27 a les automàtiques (L9 Nord, L10 Nord, L9 Sud, L10 Sud i L11). Com ja és habitual en jornades de vaga, les línies més afectades per les aglomeracions són l’L1 i L5. A l’intercanviador de l’estació de la Sagrera i també al de la Sagrada Família s’ha hagut de regular l’accés de passatgers a les andanes per evitar-hi les aglomeracions i garantir-ne la seguretat.

Accés regulat La Sagrera per la vaga de metro

A banda de les aglomeracions i cues als accessos i a les andanes, els combois han circulat plens de gent i alguns passatgers no hi podien entrar perquè no hi cabia ni una agulla.

Actes vandàlics aprofitant la vaga

Entre les 7.52 i les 8.02 h s’ha interromput la circulació de trens a l’L3 entre la Zona Universitària i Canyelles per una acció de grafiters a les estacions de les Roquetes i la Trinitat Nova. No és la primera vegada que s’aprofita una vaga per cometre actes incívics. A la darrera vaga del 29 d’abril ja es van produir un fets similars, que van entorpir funcionament dels serveis mínims al metro.

Serveis-minims-vaga-metro-20-maig-170519

De 16 a 18 h els serveis mínims al metro han tornat a ser del 40 %. Els combois han circulat amb una freqüència de pas entre els 8 i els 13 minuts en les línies convencionals, cada 23 minuts a l’L9 Sud i L10 Sud, entre els 17 i els 27 minuts a l’L9 Nord i L10 Nord i cada 14 minuts a l’L11. Des de les 18 h i fins a l’aturada de la franja de nit, a les 21.35 h el servei s’ha normalitzat.

Per una incidència l’L5 s’ha quedat sense servei entre les estacions d’Hospital Clínic i Verdaguer, fet que ha complicat encara més aquesta jornada de vaga en la franja de tarda. Els usuaris han pogut agafar la línia d’autobús H10 per desplaçar-se en aquest tram de tres parades de la línia blava.

De 21.35 a 23.35 h els serveis mínims han estat d’un 20 % amb intervals de fins a 62 minuts en les línies convencionals i 55 minuts en les automàtiques. A causa de l’amplitud dels intervals d’aquesta última franja, TMB ha habilitat un horari dels trens que es podrà consultar al seu web.

El divendres 24 de maig, nova aturada convocada

Els treballadors del metro tornaran a aturar-se aquest divendres, 24 de maig. La mesura s’adopta per exigir a la direcció de TMB que assumeixi la seva responsabilitat en la gestió de la crisi. Els treballadors acusen la direcció de l’empresa de no donar-los tota la informació. Critiquen que TMB minimitza les conseqüències que comporta l’amiant per a la salut.

Vaga parcial també als Ferrocarrils

La jornada de vaga al metro ha coincidit amb una aturada parcial també als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Les parades han estat de 7 a 9 h i de 17 a 19 h amb uns serveis mínims del 50 %. La resta de la jornada el servei ha funcionat de forma habitual.

Les aturades als Ferrocarrils van començar la setmana passada tot i que van tenir molt poc seguiment. La protesta es repetirà també dilluns, 27 de maig.