Un tren del metro serà analitzat per saber si conté amiant

La gestió de TMB per retirar l’amiant del metro és l’adequada, segons Inspecció de Treball. L’organisme ha elaborat un informe en què avala les mesures que ha dut a terme l’empresa de transports per eliminar aquest compost del metro i assegura que són correctes en termes de prevenció i salut laboral.

L’informe, que s’ha elaborat després d’una entrevista amb el comitè d’empresa, el servei mèdic i el servei de prevenció del Metro, rebutja que TMB hagi d’acceptar tots els punts que reclama el comitè d’empresa com, per exemple, la neteja de la roba de feina dels empleats o facilitar els diagnòstics mèdics dels treballadors. De fet, l’inspector assegura que els treballadors de manteniment han de fer servir roba d’un sol ús perquè “la roba contaminada per amiant no es pot rentar per ser reutilitzable.”

Inspecció de Treball ha conclòs que no es pot considerar que hi hagi exposició a l’amiant tret que es manipuli el material que en conté. Una afirmació basada en els resultats dels mesuraments que s’han dut a terme en diversos punts de la xarxa de metro i que posen de manifest que els valors són inferiors al límit permès: “La simple presència de l’amiant a les instal·lacions de l’entitat no és perillosa. Si el material no es manipula ni s’hi intervé i està en bon estat no hi ha risc per a la salut”, apunta l’inspector.

Els treballadors no ho veuen clar

Amb tot, el sindicat de treballadors no està conforme amb les apreciacions d’Inspecció de Treball i resta validesa als resultats dels mesuraments perquè no s’ha realitzat amb un microscopi electrònic, sinó amb el sistema òptic. De fet, durant la darrera jornada de vaga a Barcelona, treballadors del metro d’arreu de l’estat van signar un manifest conjunt en què denunciaven que les mesures preses per TMB eren insuficients.

El servei de metro tornarà a veure’s afectat per una vaga de treballadors la propera setmana, els dies 20 i 24 de maig, en què hi ha convocades noves aturades parcials al llarg del dia.