La vaga al metro de Barcelona es tornarà a repetir al maig. Els treballadors han decidit per unanimitat fer aturades parcials els dies 10, 20 i 24 de maig per la crisi de l’amiant i per defensar la salut de tota la plantilla. Aquestes jornades de vaga coincidiran de ple amb la campanya electoral de les eleccions municipals del 2019.

La plantilla del metro ha celebrat una assemblea al matí i una altra a la tarda, per tal que hi puguin participar els treballadors dels dos torns. En les dues sessions s’ha fet una primera votació, en què s’ha preguntat als treballadors si volen continuar amb les aturades. Com que la votació final ha estat afirmativa, s’ha plantejat una segona qüestió: quines aturades fer. Per a aquest segon punt només s’havia plantejat una proposta: la de fer aturades parcials els dies 10, 20 i 24 de maig. Aquesta, doncs, ha tirat endavant.

Quines seran les aturades?

D’acord amb la proposta votada, les aturades que es faran al maig són:

  • 10 de maig: aturades de quatre hores per torn:
    • De 6 a 10 h
    • De 16 a 20 h
    • De 21.35 a 23.35 h
  • 20 de maig: aturades de dues hores per torn:
    • De 7 a 9 h
    • De 16 a 18 h
    • De 21.35 a 23.35 h
  • 24 de maig: aturades de quatre hores per torn:
    • De 6 a 10 h
    • De 16 a 20 h
    • De 21.35 a 23.35 h

Vaga al metro el 29 d’abril

L’anunci d’aquestes noves mobilitzacions arriba quan falten pocs dies perquè comenci una jornada de vaga al metro. Els treballadors faran aturades parcials el 29 d’abril, després de la vaga feta el dia 8. Els serveis mínims decretats seran els mateixos.

TMB ja va assegurar que veu insuficients els serveis mínims per a la vaga al metro, però els treballadors els defensen. El 8 d’abril es va viure una jornada complicada al metro per la vaga, amb aglomeracions a andanes i regulacions als accessos a estacions com la Sagrada Família o la Sagrera.

Què demanen els treballadors?

Les aturades parcials del 29 d’abril i també les del mes de maig es fan per exigir a la direcció de TMB que assumeixi la seva responsabilitat davant la gestió de la crisi de l’amiant a les instal·lacions del metro. Els treballadors acusen la direcció de l’empresa de no donar tota la informació als treballadors. Critiquen que TMB minimitza les conseqüències que comporta la inhalació d’aquest material per a la salut.