Després de gairebé nou mesos d’obres per connectar el tramvia per la Diagonal de Glòries a Verdaguer, el traçat per on circularan els combois comencen a ser visibles. A tocar de la plaça de les Glòries Catalanes la via està cimentada i, per tant, ja s’ha perfilat l’estructura per on passarà el tramvia a la Diagonal. Aquesta és la primera fase de les obres, en què es treballa per construir un tram d’1,5 quilòmetres amb tres estacions: Monumental, Sicília i Verdaguer. El tram, que també preveu canviar de lloc la parada de Glòries, hauria d’estar enllestit a finals del 2023 per entrar en servei a principis del 2024.

Com serà l’avinguda Diagonal de Barcelona amb el tramvia?

Sense catenària aèria

Aquest traçat té una particularitat i és que els cables que alimenten els tren se soterraran entre els rails de la via. Per tant, el tramvia de la Diagonal no tindrà catenària aèria en el tram que es farà de nou, entre la plaça de Francesc Macià i la de les Glòries. La tecnologia que es farà servir és el sistema d’alimentació contínua per terra (ACT).

El sistema suposarà un gran canvi visual als carrers, amb espais diàfans sense pals ni cables aeris. Però també obligarà a adaptar els combois actuals, que ara estan dissenyats per captar l’electricitat per la part superior i caldrà que també tinguin aquesta tecnologia a la part inferior.

Intercanviador davant del Museu del Disseny

El projecte de connexió del tramvia en aquest punt també inclou la construcció d’un intercanviador de transport públic davant del Museu del Disseny, on confluiran el metro amb línies de bus urbà i interurbà, i les línies de tramvia. L’arquitectura de l’espai s’ha fet en coordinació amb el projecte de Canòpia Urbana.