com serà avinguda Diagonal Barcelona tramvia

L’avinguda Diagonal de Barcelona experimentarà els propers mesos una transformació de la seva imatge. Coincidint amb les obres del nou tramvia, aquesta artèria de la ciutat tindrà una imatge ben diferent, amb voreres més amples, cotxes relegats als laterals i nous arbres per fer una via més amable per al vianant i més verda. El tram afectat pels pròxims treballs és el comprès entre la plaça de les Glòries i Verdaguer.

A continuació et descrivim com serà l’avinguda Diagonal de Barcelona amb el nou tramvia, tot acompanyant-ho de fotografies que avancen quin serà el resultat tan bon punt finalitzades les obres.

Tramvia pel tronc central

El projecte per reformar l’avinguda Diagonal preveu que entre el passeig de Sant Joan i el carrer de la Marina el tramvia passi pel tronc central. Això permetrà restar espai als cotxes i ampliar-lo per a vianants, bicicletes i altres vehicles de mobilitat personal.

tramvia Diagonal
Entre el passeig de Sant Joan i el carrer de la Marina, el tramvia circularà pel tronc central al costat d’un carril bici

Voreres més amples i cotxes als laterals

En aquest mateix tram entre Sant Joan i Marina, el tramvia circularà al costat d’un carril bici bidireccional de quatre metres d’amplada, també al tronc central. Els espais del tramvia i de les bicicletes estaran separats per una franja verda on hi haurà les parades corresponents. A més, les voreres s’ampliaran fins al set metres i mig i els cotxes quedaran relegats als laterals, amb dos carrils per banda.

Plaça nova a Diagonal-Aragó-Marina

Un dels canvis més destacats serà la confluència de l’avinguda Diagonal i el carrer d’Aragó, entre Sardenya i Marina. En aquest punt s’hi poden comptar 15 carrils de circulació en total per a cotxes. D’aquests, només es conservaran els d’Aragó (quatre). Tota l’altra estesa de carrils, just davant de l’escola Ramon Llull, desapareixerà per deixar pas al nou tramvia i més espai per als vianants, amb la creació d’una plaça nova.

tramvia Diagonal
Recreació virtual de com es transformarà la Diagonal a la confluència amb els carrers d’Aragó i Sardenya

Un carril només per a veïns a Glòries

Al tram entre Marina i Glòries, on hi ha una rambla al mig, el tramvia passarà a banda i banda. El carril bici tindrà continuïtat a la part muntanya. Les voreres també seran més amples i el trànsit privat es reduirà a un sol carril per a veïns.

Tres noves parades del tramvia

La primera fase de les obres portarà el tramvia des de Glòries fins al metro de Verdaguer, amb tres noves parades a la Diagonal que s’espera que estiguin acabades a finals del 2023. S’ubicaran a Monumental, Sicília i Verdaguer.

Una Diagonal més verda, amb nous arbres

La nova Diagonal amb el tramvia fins a Verdaguer incrementarà el verd, que s’estendrà per tota la superfície per on hi haurà les vies del tramvia. A més, allà on no hi hagi parada hi haurà vegetació baixa que separarà els carrils bici del tramvia i en alguns espais es posaran nous arbres.

tramvia Diagonal