Els taxistes continuen ocupant els carrils centrals de la Gran Via i, fins i tot, alguns hi han passat la nit. Asseguren que seguiran amb les mobilitzacions i l’ocupació de la via fins que hi hagi una resposta política. A més, la Guàrdia Urbana ha acordonat diversos punts on es concentren un major nombre de taxis aparcats.

A l’assemblea que es va celebrar aquest divendres al vespre, els taxistes de Barcelona i l’àrea metropolitana van decidir que faran vaga indefinida. Aquesta reunió es va celebrar, hores després que el Tribunal Superior de Justícia mantingui suspès el reglament que limita les llicències VTC d’empreses com Uber o Cabify.

Assemblea de taxistes

La trobada entre els conductors de taxi s’ha celebrat aquest divendres al vespre, a la cruïlla de la Gran Via amb el passeig de Gràcia. La decisió dels taxistes arriba després que hagin col·lapsat els accessos a la ciutat, amb una marxa pel centre que ha ocupat la Gran Via.

El portaveu d’Elite Taxi, Alberto Álvarez, ha anunciat la vaga indefinida de taxistes durant l’assemblea. “Això és com un 15-M, segona part”, assegura. També ha deixat clar que el sector manté les mobilitzacions. De fet, han assegurat que no els mouran de la Gran Via, que està col·lapsada des de primera hora de la tarda, fins que el Ministeri de Foment no faci un afegit a l’article 91 de la Llei d’ordenació dels transports terrestres. També demanen al govern de Pedro Sánchez que modifiqui l’article 182.2 del Reglament d’ordenació de transports terrestres.

Elite Taxi ha fet una crida a altres taxistes de l’estat perquè parin i facin un “moviment històric” per “solucionar el problema”. “Si no ho aconseguim des del carrer, no ho aconseguirem mai”, ha remarcat Alberto Álvarez.

Discrepàncies amb la vaga indefinida del taxi

L’opinió majoritària dels taxistes és fer vaga, en protesta per la decisió del TSJC. Tot i això, dins del sector hi ha veus que s’oposen a fer una altra vaga. Els taxistes ja van convocar una aturada generalitzada del servei de 48 hores en protesta pel recurs presentat pel Ministeri de Foment contra el reglament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona que regulava les llicències VTC.