Només han passat unes hores des que ha entrat en funcionament el sistema de compensació de títol de transport caducats durant el confinament i ja s’han registrat les primeres queixes. Alguns usuaris asseguren que aquest matí, quan han anat a renovar automàticament el títol a la màquina validadora, no els ha funcionat i els ha indicat “títol caducat”. Això, asseguren, els ha passat tot i que no havien fet servir la targeta des del 14 de març, tal com indicaven els requisits de l’ATM per poder fer-ne la renovació. A Twitter s’hi poden llegir algunes de les reaccions.

Alguns dels usuaris s’han mostrat especialment molestos per no haver pogut fer el canvi, tot i que l’ATM va anunciar que el sistema estaria operatiu des d’aquest 1 de juliol i que es podria fer des de totes les màquines validadores dels diferents operadors (metro, busos, Rodalies, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, TRAM i autobusos metropolitans).

En canvi, altres usuaris han explicat també a través de Twitter que el sistema sí que els ha funcionat i que han pogut renovar la targeta sense problema.

 TMB, però, ha assegurat a betevé que el sistema automàtic de compensació de títols està funcionant des d’aquest matí tant a metro com a bus. Pel que fa als casos que no s’ha compensat afirmen que es deu al fet que no es complien els requisits o bé a algun defecte del suport. El personal de TMB està avaluant aquestes incidències per poder-ne determinar la causa. També han hagut de resoldre molts dubtes d’usuaris que no sabien com funcionava el sistema de renovació o que no recordaven si havien fet servir el títol de transport durant els dies de confinament.

Queixes també pel formulari del web

Els usuaris també s’han queixat que, a primera hora del matí, en el web que ha habilitat l’ATM, encara no estava operatiu el formulari per poder sol·licitar la compensació dels títols que s’han utilitzat més enllà del 14 de març. Poc després de les nou del matí, però, ja s’ha activat. Un cop feta la sol·licitud de renovació, i si l’Autoritat del Transport Metropolità dona el vistiplau a la petició, l’usuari podrà recollir un títol amb el temps pendent d’utilitzar a les oficies d’atenció al client. Les previsions de l’ATM apunten que s’hauran de compensar prop de 600.000 títols que els ciutadans no van poder fer servir per la pandèmia del coronavirus. El període per poder fer els tràmits és fins al 31 de desembre.

3.600 compensacions fins a les 13 h

El sistema de compensació automàtica (que es fa directament validant els bitllets que havien caducat) s’ha activat a primera hora d’aquest dimecres. De moment, segons l’ATM, fins a les 13 h al metro de Barcelona s’han comptabilitzat 3.600 procediments d’autocompensació a les màquines validadores. S’espera que aquest nombre vagi augmentant a mesura que passin les hores. Per poder fer-ho, s’han adaptat més de 8.000 dispositius de validació de la xarxa. L’ATM ha informat que encara queden pendents uns 350 autobusos metropolitans a causa de “dificultats tècniques del proveïdor dels equips”.