La implementació total de la xarxa de bus ortogonal arribarà dilluns i ho farà amb la integració de noves línies però també amb alguns canvis en les línies ja existents, com ara l’inici d’una prova pilot a la línia H8 per reforçar els trams amb més demanda. Tot i això, alguns del canvis han generat polèmica, especialment la modificació que rebrà la línia H10, que deixarà de travessar les Corts fins el Camp Nou i acabarà el recorregut a la plaça de Sants, en un punt on connectarà amb les línies 1 i 5 de metro.

Aquesta decisió ha dut alguns veïns a mobilitzar-se per evitar el canvi. De moment, més de 5.000 persones han signat una petició en línia per mantenir l’actual recorregut, que fa passar els busos per l’avinguda de Madrid en tots dos sentits de la marxa. Un cop es modifiqui el tram final de la línia, serà el número 54 qui cobreixi aquest tram que l’H10 ha ocupat a les Corts. De fet, el 54 també ha rebut canvis en el seu traçat. Inicialment, TMB volia reduir vuit parades del seu recorregut, però la pressió veïnal va aconseguir que se n’eliminessin només cinc.

Tot i això, molts veïns no volen haver de fer transbord per anar fins el centre de la ciutat o, en alguns casos, per creuar-la. Una de les preocupacions principals és la de les persones amb mobilitat reduïda, que consideren necessària l’amplitud i grandària que ofereix una línia com l’H10 contra l’opció de vehicles més petits que donen servei al número 54.

Protesta a l’avinguda de Madrid

La protesta ha anat més enllà de la xarxa i també s’ha traslladat al carrer. Més d’un centenar de veïns s’han manifestat aquest dimarts a l’avinguda de Madrid amb el carrer d’Arizala, precisament, en l’espai per on passa aquesta línia, per reivindicar que es faci marxa enrere en el canvi que TMB vol aplicar a partir de dilluns, un cop es completi la implementació de la nova xarxa de bus. Fa poc una protesta veïnal va aconseguir capgirar les modificacions previstes per a la línia 192.

protesta autobús H10
Foto: Núria Vallverdú