A finals d’aquest mes de novembre, acabarà la implantació de la nova xarxa d’autobús ortogonal. Un procés que va començar el 2012 i que ha tingut alguns entrebancs pel camí. S’han canviat els recorreguts, s’han eliminat línies existents per posar-ne de noves, s’han canviat de lloc parades o s’han afegit transbordaments. Són alguns dels canvis que més queixes han generat.

Un mapa ple de canvis conflictius

La llista de canvis que han comportat queixes a causa de la introducció de les noves línies de la xarxa ortogonal és llarga. Des que es va començar a implementar la primera fase, a betevé hem registrat fins a 18 canvis que han suscitat queixes dels veïns. Els veïns de la Teixonera, per exemple, estaven queixosos perquè la línia vertical 15 no arribava fins a l’Hospital Vall d’Hebron i finalment es va allargar el recorregut. 

D’altres no han tingut tanta sort i han hagut d’acostumar-se als canvis. Per exemple, els comerciants del carrer de Joan Güell, que tot just fa un any, quan es va posar en funcionament el V5 advertien del col·lapse de trànsit que hi podia haver en aquest carrer. Tampoc s’escapa de les queixes l’última fase d’implementació de la xarxa: al barri de Sant Ramon, a les Corts hi ha queixes pel canvi de recorregut dels busos 54 i H10.

La V9, problemes a tres punts

El cas de la línia V9 és un dels més recents i que més usuaris descontents va generar en el moment de la seva implementació, aquest estiu. Aquí els veïns es queixaven en dos trams diferents. A les Tres Torres perquè temien que la nova línia saturés el carrer de Calatrava, i a l’Eixample perquè la posta en marxa de la V9 va comportar la supressió de la línia 41.

Encara avui dia és fàcil trobar usuaris que asseguren que el 41 els anava millor perquè arribava fins a la plaça de Catalunya i ara han de fer transbord. Resumeix bé el sentir dels veïns la Maria Lluïsa, que assegura que el traçat del 41 li era més còmode de baixada que el del seu substitut: “Costa habituar-se als nous recorreguts, poc a poc ens hi acostumarem”.