La nova xarxa d’autobús introduirà una prova pilot en la línia H6 per reduir la saturació de passatge en determinats punts del recorregut. Aquest és un dels reptes que TMB s’ha marcat en la nova etapa de desplegament de la xarxa ortogonal i que vol respondre una de les queixes més habituals dels usuaris.

A partir del 26 de novembre, la línia H6 allargarà el seu recorregut fins a Onze de Setembre i deixarà de tenir el final a la cruïlla entre l’avinguda Meridiana i Fabra i Puig. Tot i això, no tots els vehicles allargaran el recorregut fins a la nova destinació. La mesura la va anunciar el director de Mobilitat de l’Ajuntament, Adrià Gomila, al programa ‘bàsics’.

L’objectiu, segons Gomila, és reduir el volum de passatgers en les noves línies, i la forma de fer-ho passa per reforçar els trams amb més demanda. La prova pilot es farà en un dels extrems malgrat reconeix que, al principi, hi pot haver confusió per part d’alguns usuaris. No obstant això, Gomila confia que la mesura funcionarà i que podrà aplicar-se a altres línies.

Precisament, una de les que està en el punt de mira de TMB és l’H12, que circula entre Gornal i la Verneda i té trams amb especial càrrega de passatge. El director de Mobilitat de l’Ajuntament ja va avançar que és una de les que tindrà en compte si la prova pilot funciona a l’H6.

Entrar a l’autobús pel darrere

Una altra novetat que es vol implementar a poc a poc a la xarxa d’autobús de la ciutat és la possibilitat d’accedir als vehicles per més d’una porta. Una opció que ja es dona en alguns busos, però que encara no s’ha estès a la totalitat de les línies. Aquesta mesura pretén agilitzar la càrrega de passatges i reduir el temps d’espera a les parades per tal de fer més eficient el servei.