El nou minibús elèctric que substituirà els busos de barri actuals ja és una realitat. Aquest dimarts s’ha presentat un prototip pioner a Europa que reuneix les necessitats de la flota de minibusos de Barcelona.

És capaç de circular 16 hores seguides amb l’aire condicionat encès i en barris de forts pendents, unes prestacions que fins ara no s’havien aconseguit. Tot plegat, gràcies a les cinc bateries modulars que incorpora. Si supera els tres mesos de proves, on farà 4.000 quilòmetres de recorreguts similars a les línies de Bus del Barri, TMB s’ha mostrat interessat a sumar-lo a la seva flota.

L’han creat un grup d’empreses catalanes, amb el suport de TMB, la Generalitat i fons europeus. El projecte és una iniciativa de recerca i innovació RIS3CAT, impulsat per Acció, on han participat les empreses Applus Idiada, Indcar, Eurecat i Millor Battery. El prototip s’ha presentat en el marc de l’Smart Mobility Congress, a la fira de l’Hospitalet.

El Bus del Barri, l’assignatura pendent

La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha subratllat la importància de la investigació en el camp de la mobilitat i dels vehicles elèctrics de gran capacitat, i el paper clau del sector públic per impulsar aquest canvi. “Teníem la gran assignatura pendent dels busos de barri per aconseguir que fossin elèctrics”, ha explicat Vidal, que també ha recordat que TMB és pionera en la incorporació de vehicles elèctrics a la seva flota. La directora general d’Indústria, Matilde Villarroya, ha apostat per aprofitar les sinergies entre empreses i administracions per seguir desenvolupant projectes transformadors com el minibús elèctric.