Aquest novembre es posaran en marxa noves línies de la xarxa ortogonal. Al veïnat de Sant Ramon, els veïns estan en contra dels canvis de recorregut que comportarà en algunes de les línies que estan en ús actualment: la 54 i l’H10, que s’escurçaran i els obligaran a fer transbordaments per anar al centre de la ciutat.

Connexió amb els centres mèdics

Concretament, l’autobús 54 -que uneix l’Estació del Nord amb Pedralbes- acabarà a Collblanc i perdrà unes vuit parades. Per Pedro Alonso, de l’Associació de Veïns de l’Avinguda de Xile, aquest canvi complicarà molt els trajectes dels veïns, que hauran de caminar o bé agafar un altre bus per arribar fins al 54. Alonso assegura que als anys 90 els veïns van lluitar molt per aconseguir el traçat d’aquest autobús, que els serveix per anar a l’Hospital Clínic o al Sagrat Cor. A més, remarca que la majoria de veïns són persones grans a les quals perjudica especialment veure’s obligades a fer transbordaments.

D’altra banda, la línia H10 perdrà les últimes parades del recorregut i finalitzarà a Sants, sense enfilar l’avinguda de Madrid, com fins ara. D’aquesta manera, els veïns que vagin al CAP Numància des de Sant Ramon, per exemple, hauran a agafar un altre autobús i  caminar. Carme Magí, veïna de la zona, assegura que “els veïns perdran el temps de manera innecessària, quan es tracta de només tres o quatre parades”.

Canvis després de la posada en marxa

Per la seva banda, el districte de les Corts assegura que TMB no es tanca a modificar les rutes noves, però adverteix que, si es fa, serà un cop s’hagin posat en funcionament les línies i es vegin les incidències que generen.

Per contra, els veïns guanyaran una nova línia vertical, la V1, que unirà l’Hospitalet de Llobregat, amb Sant Joan de Déu passant per la riera Blanca. Aquest bus cobrirà -precisament- el tram del 54 que ara puja fins a Pedralbes. També es manté l’H8 -que uneix el Camp Nou amb el Bon Pastor- tot i que a partir del novembre s’hi introduiran canvis en el recorregut perquè sigui més directe.