L’R2 Sud de Rodalies ha recuperat la freqüència de pas habitual. Els viatgers que han agafat un tren aquest dissabte s’han mostrat molestos “per la pèrdua de temps” d’aquests dies i també han qüestionat que dilluns la línia funcioni correctament. “Demà tornarà a fallar”, ha assegurat un dels usuaris.

El servei s’ha restablert un dia abans de la data prevista per la ministra de Transports, Raquel Sánchez, i tres setmanes després d’una incidència a Gavà, de la qual de moment es desconeixen les causes. Per esclarir-les, el ministeri redactarà un informe que traslladarà a la Generalitat quan estigui disponible.

Freqüència de pas habitual a l’R2 Sud de Rodalies

Després de recuperar la normalitat del servei, els viatgers de l’R2 Sud de Rodalies disposaran de quatre trens per hora i sentit, i dos trens Regionals també per hora i sentit. Els dies feiners les freqüències de pas seran de set trens per sentit en hora punta i quatre en hora vall. També hi haurà dos trens Regionals per hora i sentit.

R2 Sud Rodalies Catalunya

Un 20 % més de vehicles a la C-31

Arran de la incidència a l’R2 Sud, els usuaris de Renfe han buscat alternatives de mobilitat per arribar a la destinació. Segons el Servei Català de Trànsit, la circulació de vehicles a la C-31 sud ha augmentat la majoria de dies, especialment dimecres passat, quan es va registrar un pic d’un 20 % en comparació amb el volum de trànsit registrat abans de l’avaria.

El motiu de l’avaria a l’R2 de Rodalies, en estudi

En un primer moment, Adif va justificar la incidència a l’R2 Sud de Rodalies per la caiguda d’un llamp. Una versió que va ser desmentida per la Generalitat després que el Meteocat assegurés que aquell dia no es va registrar cap llamp ni a Gavà ni a la zona del Baix Llobregat. Aleshores, el govern català va manifestar la voluntat d’obrir una investigació pròpia per esclarir-ne els motius. La ministra de Transports, Raquel Sánchez, va afirmar que s’estava elaborant l’informe que traslladarien a la Generalitat quan estigués acabat.