El cap de setmana del 23 i 24 de maig ha estat el primer en el qual l’Ajuntament ha tallat el trànsit a set grans vies i espais de la ciutat. Entre les 9 h de dissabte i les 21 h de diumenge, els cotxes i les motos no poden transitar per la muntanya de Montjuïc i tampoc per via Laietana, el passeig de Sant Joan, els carrers de Sants i de la Creu Coberta, l’avinguda del Litoral, Gran de Gràcia, ni pel passeig de Fabra i Puig. En aquesta via, que connecta els districtes d’Horta-Guinardó i Sant Andreu, molts han aprofitat per passejar, patinar o seure a l’ombra.

carrers tallats transit desconfinament coronavirus

Amb aquesta mesura, emmarcada en el pla de mobilitat postcoronavirus i que s’allargarà fins a finals de juny, el consistori vol garantir que els esportistes i els vianants mantenen les distàncies de seguretat pel carrer. En una de les vies tallades —el passeig de Sant Joan— al migdia la majoria de persones que hi passejaven eren famílies.

Talls de trànsit al cap de setmana

En un altre punt —els carrers de Sants i de la Creu Coberta—, bona part dels qui hi caminaven a mig matí eren adults que aprofitaven per anar a comprar. De fet, els comerciants també han sortit beneficiats dels talls de carrers; l’Aurora, responsable de la botiga Maleting.com, ha assegurat a betevé que ha fet molta caixa poc després d’obrir.

Passejar per grans carrers com el de Pi i Margall on els cotxes acostumen a ser els únics protagonistes dona la sensació com si es recuperés certa essència de poble que no es veia des de l’annexió de la zona rural del Camp d’en Grassot a la gran Barcelona.

Conductors empipats

Els qui han sortit perdent amb els talls de carrers són els conductors. La majoria s’ho han pres amb filosofia, però els vigilants que controlen els punts on es tanca el trànsit han denunciat que hi ha una bona part de conductors que es posen agressius. Un d’aquests controladors, el Gustavo, ha afirmat que “la majoria es posen estúpids i m’insulten… Però m’és igual, la cosa és que no passin i punt”.