Torna la senyalització d’obres a l’avinguda Meridiana, al tram que passa pel Clot. En aquest cas, però, no tenen res a veure amb la reforma del carrer, si no amb les obres d’accessibilitat de la parada de metro de l’L1 i l’intercanviador amb l’L2 i Rodalies. Els treballs sota terra han obligat a ocupar el carril bici entre els carrers d’Aragó i de la Muntanya i part de la vorera de mar de la Meridiana en aquest tram.

Afectacions a la mobilitat de ciclistes i vianants

Com a conseqüència, el carril bici, que fins ara estava situat al tram central de la Meridiana, s’ha desplaçat a la calçada. Així, els carrils per al trànsit motoritzat s’han reduït a dos. A més, la circulació de vianants també s’ha vist afectada, ja que el material d’obra ocupa bona de la vorera mar de l’avinguda. El tram afectat forma part del primer que es va reformar a la Meridiana el 2019, per guanyar espai per a vianants i bicicletes en aquesta via d’entrada i sortida a la ciutat.

Obres fins al setembre del 2025

Les obres per adaptar l’estació de metro duraran fins al setembre del 2025. Es col·locaran cinc ascensors que crearan un circuit totalment adaptat a persones amb mobilitat reduïda entre les estacions de metro de la línia vermella, la línia lila (ja adaptada) i l’estació de tren de Rodalies. Està previst que un cop s’acabin les obres, es puguin restablir les afectacions a la mobilitat que hi ha ara.