S’ultimen els detalls del carril bici de la via Augusta, que va des de l’avinguda Diagonal fins a la de la Riera de Cassoles. Es tracta d’un dels carrils pedalables que l’Ajuntament ha construït en el marc de l’emergència del coronavirus. La Plataforma Bici Augusta, que demana el carril des de principis d’any, critica que queda tallat i reclama que s’allargui fins a la plaça de Borràs, a la ronda de Dalt.

Tot i això celebra la construcció del tram, per això ha organitzat una inauguració del carril bici dijous, 16, i convoca els ciclistes a les 19 h a la plaça de Narcís Oller.

Connexió entre Gràcia i Sarrià – Sant Gervasi

La Plataforma Bici Augusta denuncia que un carril bici tallat desincentiva l’ús de la bicicleta i demana que continuï per connectar Gràcia amb Sarrià – Sant Gervasi. “S’ha de connectar el centre amb Sarrià, sinó els barris més de la perifèria queden desconnectats”, reclama Marc Ribó, de la plataforma.

La plataforma, que es va crear el mes de febrer i ja té el suport de més de 25 entitats veïnals, escolars i del món de la bicicleta, el mes passat va fer una protesta per reclamar el carril bici amb un centenar de ciclistes, que van ocupar la via Augusta com si fossin cotxes.

La bicicleta per combatre la contaminació

Bici Augusta vol incentivar una mobilitat més sostenible als entorns de la via Augusta: “Tenim massa soroll i contaminació i la millor manera de combatre-ho és que la gent es mogui amb bici en lloc de cotxe i moto”, explica Martina Gasull, de la Plataforma Bici Augusta.

Per això creuen que aquest tram de carril bici de la via Augusta a la zona alta pot ajudar a descongestionar el trànsit en les hores punta a la part alta de la ciutat connectant amb les universitats i escoles del districte de Sarrià – Sant Gervasi. “Volem que això vagi més enllà: que hi hagi carrils bici a la Bonanova que connectin equipaments i escoles”, diu Ribó.

A la infografia inferior es poden veure el carril bici actual (blau) i l’ampliació que reclama la Plataforma Bici Augusta (vermell).

Connexió amb al Vallès en bicicleta

Per la plataforma, un dels altres objectius que el carril bici arribi fins a la ronda de Dalt és poder-lo connectar amb el projecte d’un carril bici pels túnels de Vallvidrera i unir Barcelona i el Vallès.

L’associació que hi ha al darrere, Bikevidrera, ha presentat un projecte tècnic als pressupostos participatius de l’Ajuntament d’1,5 M € que inclou diferents propostes per fer realitat el carril pedalable.