L’ampliació de les voreres que l’Ajuntament va fer a la via Laietana per afavorir la mobilitat a peu en l’era postcoronavirus s’ha convertit, a la pràctica, en la creació d’un carril bici en aquesta via que creua Ciutat Vella de dalt a baix.

L’actuació tàctica del consistori per eixamplar les voreres va consistir a pintar de color groc una franja a cada banda del carrer per delimitar l’espai per als vianants, un aspecte molt similar al que podria tenir un carril bici si s’implantés a la via Laietana. De fet, molts dels ciclistes que transiten per aquest espai ho fan convençuts que estan circulant per un carril bici. “No hi ha cap cartell que digui el contrari”, lamenta el Diego en adonar-se que no està anant per on toca. D’altres, en canvi, ho fan de forma conscient per resguardar-se del trànsit motoritzat.

“A la bici li correspon anar per la calçada”

La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha tocat el crostó als ciclistes que van per la nova vorera: “A la bicicleta el que li correspon és anar per la calçada i demanem aquest compromís als ciclistes”. Tot i així, ha admès que els usuaris de la bicicleta “també necessiten espais segurs” i ha confiat en la reforma integral de la via Laietana per aconseguir-ho.

La reforma arribarà, com a molt aviat, a finals del 2021 i només preveu un carril bici de pujada. Les bicicletes que vagin cap a la Barceloneta des d’Urquinaona hauran de compartir espai amb els cotxes, cosa que no agrada al BACC. El president de l’entitat, Carles Benito, ha assegurat que “el fet de no incloure les bicis en l’equació de la mobilitat fa que la mateixa infraestructura generi confusió entre els usuaris”.