passeig sant joan tall transit

La Promoció del Transport Públic (PTP) i Eixample Respira valoren positivament el paquet de mesures presentat per l’Ajuntament per recuperar espai per al transport públic, la bicicleta i els vianants, sobretot per permetre les distàncies de seguretat necessàries per la pandèmia del coronavirus. Tot i això, fan alguns matisos i creuen que les mesures podrien haver estat més ambicioses.

Autobusos, els més perjudicats

L’associació Promoció del Transport Públic (PTP) creu que qualsevol mesura que signifiqui reduir la presència del cotxe i millorar la qualitat de l’aire és una bona notícia, però alerta dels problemes que Obrim carrers està ocasionant al transport públic en superfície. Segons el president de la PTP, Ricard Riol, tant en el tram tallat al trànsit del passeig de Sant Joan com el de l’eix de Sants – Creu Coberta l’autobús desapareix i els ciutadans no disposen d’alternatives properes per poder accedir al transport públic en superfície. Riol creu que l’autobús hauria de poder integrar-se millor en aquests carrers tallats al trànsit.

Pel que fa a l’ampliació dels carrils bus tant al segon tram de la Gran Via com a la Diagonal i l’avinguda d’Esplugues, la PTP creu que servirà per reforçar un transport públic que ha patit molt amb la pandèmia. Riol creu que l’autobús és un transport molt segur i que amb el desdoblament dels carrils guanyarà en rapidesa i fluïdesa, cosa que el ciutadà valorarà molt positivament.

El tall del carrer d’Aragó, una oportunitat perduda

L’associació Eixample Respira també valora positivament els talls que propicia Obrim carrers però creu que en el cas del carrer d’Aragó s’hauria d’haver estat més ambiciós. Luca Telloli, membre de l’associació, recorda que van demanar a l’Ajuntament que Aragó es pogués tallar al trànsit almenys un cap de setmana al mes i no com finalment s’ha establert, és a dir, un cap de setmana cada tres mesos. De totes maneres creu que el carril bici d’Aragó és una fita històrica que permet reduir un carril dels sis que estaven dedicats al trànsit i per tant millorar la qualitat de l’aire d’aquesta gran autopista urbana.