Els accidents que hi ha hagut a la ciutat s’han reduït un 43 % els set primers mesos de l’any, respecte del mateix període de l’any passat. L’estadística, però, només té en compte els sinistres en què ha intervingut la Guàrdia Urbana: 3.201 entre l’1 de gener i el 31 de juliol.

Per l’Ajuntament, aquestes xifres s’expliquen per la reducció de la mobilitat que hi ha hagut a la ciutat durant el confinament per la pandèmia del coronavirus. De fet, entre el 14 de març i el 21 de juny, quan es va decretar l’estat d’alarma, els accidents van disminuir un 75 %. Dels 2.668 que hi va haver els mateixos mesos del 2019, s’ha passat a 667.

Pel que fa als ferits, els primers set mesos de l’any n’hi ha hagut un 44,5 % menys, una xifra que s’ha reduït molt més mentre ha estat vigent l’estat d’alarma: hi ha hagut un 67 % de ferits menys que el mateix període de l’any passat.

El nombre de víctimes mortals ha baixat a la meitat, de les 12 del 2019 a sis aquest 2020: sis motoristes, dos vianants i el conductor d’un turisme.

Pel que fa al tipus de vehicles, destaca la reducció de la sinistralitat dels taxis i ciclomotors. En canvi, són sobretot els turismes i furgonetes, amb un 47 %, seguits pels de dues rodes a motor, amb un 37 %, els que han estat implicats en més accidents.

La principal classe de sinistre, en primer lloc, ha estat la col·lisió lateral, un tipus d’impacte que té relació amb els canvis de carril i direcció. En segon lloc, els impactes per abast, que tenen a veure amb la manca d’atenció –que segueix sent la principal causa directa de sinistres–, no respectar distàncies de seguretat i conduir massa ràpid. I per acabar, els factors relacionats amb la preferència de pas a les cruïlles.