Ha mort el motorista de 41 anys que va quedar ferit greu aquest dimecres en un accident de trànsit amb una ambulància a la confluència dels carrers de Sant Antoni Maria Claret amb Sant Quintí. L’accident mortal es va produir a la frontera dels districtes d’Horta-Guinardó i Sant Martí. L’home va morir a l’Hospital de Sant Pau, on havia estat traslladat pel Servei d’Emergències Mèdiques.

L’ambulància va topar amb la moto per la part frontal, que va quedar visiblement malmesa. En el moment dels fets, el vehicle d’emergència es dirigia a un servei i anava amb els llums i els senyals acústics activats. La Guàrdia Urbana està investigant les causes del sinistre per poder realitzar l’atestat.

És el setè motorista mort en accident

Aquesta és la setena víctima mortal en accident de moto a Barcelona aquest 2023. La primera va ser el 24 de març, quan un motorista va perdre la vida en un accident amb un NitBus a Ciutat Meridiana. Menys de 24 hores després, el 25 de març, va morir un segon motorista en un accident de trànsit a la ronda del Mig a Sants-Montjuïc. Un mes després, el 28 d’abril, un tercer motorista va morir en un accident de trànsit al Baix Guinardó. El 20 de juny hi va haver una altra víctima en un accident entre una moto i un cotxe de la Guàrdia Urbana al Guinardó i gairebé dues setmanes després, el 3 de juliol, hi va haver un altre accident mortal en què la víctima va ser un motorista, en aquest cas a la ronda de Dalt. La darrera víctima mortal en moto va ser l’exboxejador Xavi Moya, a principis d’octubre.

19 víctimes mortals en accident de trànsit

En total, aquest any s’han registrat 19 víctimes mortals en accident de trànsit. A banda dels set motoristes, també han perdut la vida dos conductors de patinet elèctric, que van morir el 9 de juny i l’11 de gener, nou vianants, i una persona en un accident de trànsit.

Altres víctimes que no compten en el registre oficial

Al marge de les dades oficials de l’Ajuntament, cal tenir en compte que es poden produir altres morts de trànsit que no entren en el registre del consistori. Això pot passar si, per exemple, la persona acaba morint més de 24 hores després del sinistre. En aquests casos, les víctimes ja han estat comptades com a ferides greus i, encara que acabin perdent la vida, ja no es canvia i segueixen registrades d’aquesta manera. Un exemple d’això és el del motorista que va morir quatre dies després de l’accident que havia patit.

Tampoc no compten com a mort oficial de trànsit a Barcelona les víctimes d’accidents produïts dins del recinte portuari. És el cas d’un motorista que va morir en sortir de la ronda del Litoral. L’any 2022 va tancar amb 23 víctimes mortals oficials: 16 motoristes, cinc vianants i dos conductors de cotxe.