Un motorista de 60 anys ha mort aquest dilluns a primera hora de la tarda després de patir un accident de trànsit al quilòmetre 15,2 de la ronda de Dalt. En el sinistre, que s’ha produït a les 16.30 h a l’interior d’un túnel, s’hi han vist implicats la moto i un turisme i ha obligat a tallar un carril de circulació a la via Júlia en sentit Llobregat, cosa que ha provocat cues quilomètriques des del nus de la Trinitat, amb afectacions als accessos de la Pota Nord, la C-58 i la C-33 per entrar a Barcelona.
Fins al lloc dels fets s’han desplaçat dotacions de la Unitat d’Investigació i Prevenció de l’Accidentalitat (UIPA) de la Guàrdia Urbana per investigar les causes del sinistre i també del Sistema d’Emergències Mèdiques.
És el cinquè motorista mort en accident
Aquesta és la cinquena víctima mortal en accident de moto a Barcelona aquest 2023. La primera va ser el 24 de març, quan un motorista va perdre la vida en un accident amb un NitBus a Ciutat Meridiana. Menys de 24 hores després, el 25 de març, va morir un segon motorista en un accident de trànsit a la ronda del Mig a Sants-Montjuïc. Un mes després, el 28 d’abril, un tercer motorista va morir en un accident de trànsit al Baix Guinardó i el 20 de juny, fa menys de dues setmanes, hi va haver una altra víctima en un accident entre una moto i un cotxe de la Guàrdia Urbana al Guinardó.
13 víctimes mortals en accident de trànsit
En total, aquest any s’han registrat 13 víctimes mortals en accident de trànsit. A banda dels cinc motoristes, també han perdut la vida dos conductors de patinet elèctric, que van morir el 9 de juny i l’11 de gener, i sis vianants: un nen d’un any atropellat per una furgoneta a Ciutat Vella, una vianant de 33 anys a l’avinguda de la Riera de Cassoles, un home que va ser atropellat pel Trambesòs, un vianant de 71 anys que va morir després que un camió xoqués contra un mur del Recinte Modernista de Sant Pau, un home de 79 anys atropellat per una conductora sense carnet en un pàrquing i un vianant atropellat per un camió al carrer de Verdi.
Altres víctimes que no compten en el registre oficial
Al marge de les dades oficials de l’Ajuntament, cal tenir en compte que es poden produir altres morts de trànsit que no entren en el registre del consistori. Això pot passar si, per exemple, la persona acaba morint més de 24 hores després del sinistre. En aquests casos, les víctimes ja han estat comptades com a ferides greus i, encara que acabin perdent la vida, ja no es canvia i segueixen registrades d’aquesta manera. Un exemple d’això és el del motorista que va morir quatre dies després de l’accident que havia patit.
Tampoc no compten com a mort oficial de trànsit a Barcelona les víctimes d’accidents produïts dins del recinte portuari. És el cas d’un motorista que va morir en sortir de la ronda del Litoral. L’any 2022 va tancar amb 23 víctimes mortals oficials: 16 motoristes, cinc vianants i dos conductors de cotxe.