El FC Barcelona ha jugat aquest dimarts el primer partit a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, que ha posat a prova el nou pla de mobilitat previst per la temporada en què el club blaugrana jugui a Montjuïc per les obres al Camp Nou. L’estrena va funcionar de forma fluida. Cal tenir en compte que es tracta d’un partit en ple agost, en període de vacances, i que les grades no s’han omplert.

Puntualment, a les 17 h, se n’han tancat els accessos a la part alta de la muntanya. Els agents de la Guàrdia Urbana només deixaven passar-hi taxis i vehicles autoritzats. Alguns conductors despistats han pujat per l’avinguda de l’Estadi, però han hagut de girar cua perquè per l’Anella Olímpica només hi podien circular els cotxes amb acreditació.

Des de feia dies, tant el club com del consistori recomanaven pujar-hi caminant, en bicicleta o agafar el transport públic. Un consell que molts aficionats han seguit, i hores abans de començar el partit ja hi havia cues per agafar els busos llançadora habilitats per TMB, que s’han posat en servei a les 18 h.

Alguns aficionats del Barça s’han estimat més pujar-hi a peu, i s’han pogut veure moltes samarretes del club a les escales mecàniques, i també molts turistes.

Els motoristes ho han tingut més fàcil, ja que l’Ajuntament ha habilitat un aparcament de 3.500 places al carrer del Doctor Font i Quer i al passeig del Migdia.

Dispositiu policial per garantir la mobilitat

La Guàrdia Urbana ha destinat entre 80 i 90 agents per establir el dispositiu de mobilitat, que ja es va anunciar fa uns dies.  La previsió era que més de 56.000 aficionats accedirien a l’Estadi Olímpic de Montjuïc. A això s’hi ha de sumar els veïns, que han tingut garantit l’accés a casa seva i a les zones verdes d’aparcament tota l’estona, segons el consistori.

Queixes veïnals a Can Clos i el Polvorí

Precisament alguns veïns de les zones més properes a l’Estadi, Can Clos i el Polvorí, s’han queixat perquè, tal com temien, molts cotxes han envaït les seves àrees d’aparcament. Ja van mostrar el seu recel al pla de mobilitat i aquest dimarts han vist com alguns aficionats accedien a la zona en cotxe, l’aparcaven i després pujaven a peu o bus cap a l’Estadi.

Reforç del transport públic

Des que es va anunciar el trasllat forçós del FC Barcelona a l’Estadi Olímpic mentre es fan obres al Camp Nou, el club i l’Ajuntament de Barcelona van preparar un pla de mobilitat, sobretot un reforç del transport públic: més trens a les línies L1 i L3 del metro i dos serveis gratuïts de bus llançadora, amb origen i final a la plaça d’Espanya.