El metro ha recuperat aquest dilluns al matí el servei habitual d’abans de l’estiu. Tot i que habitualment s’augmentava l’oferta fins al 100 % a partir del dia 14 de setembre, aquest any TMB ho ha avançat al 31 d’agost pel context sanitari del coronavirus. Si bé els combois anaven plens d’usuaris que anaven a treballar, no s’hi han vist grans aglomeracions. A banda, el 14-S s’incorporaran trens nous a les hores punta, de manera que l’oferta serà superior a l’habitual. A aquesta ampliació de flota s’hi sumarà Rodalies de Catalunya, que desplegarà llavors el 100 % dels seus trens.
Normalització del servei a les línies 1 i 4 de metro
Durant el mes d’agost la demanda del servei del metro s’ha situat en el 60 % del que és habitual en aquest període, tot i que cal tenir en compte que en el cas de les línies 1 i 4 han estat aturades aquest mes per obres de millora. El tram Hospital de Bellvitge – Santa Eulàlia de l’L1 ha reobert aquest diumenge mentre que aquest dilluns ha recuperat la normalitat el tram entre la Pau i Selva de Mar de la Línia 4. D’aquesta manera, finalitzen les actuacions de millora de la infraestructura executades per TMB.
Es reincorporen els combois retirats per contenir amiant
La regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha explicat que aquest mateix dilluns s’han reincorporat al servei de metro de la Línia 1 els combois que van ser retirats per contenir microciment i amiant, ara ja lliures d’aquestes partícules. Els trens serviran per reduir la freqüència de pas de trens en aquesta línia, una de les més concorregudes de la xarxa.
Segons Alarcón, tot i que l’oferta es manté, la demanda de transport públic és encara força inferior a l’habitual. Un exemple en són les dades a mitja jornada: fins a les 15 h, el metro i el bus han registrat un 48 % menys de passatgers que el dia feiner equivalent de l’any passat. Això sí, les validacions al metro han crescut un 18 % si es comparen amb les del dilluns 24 d’agost.