Els motoristes s’han organitzat per sortir a manifestar-se de forma col·lectiva i han omplert el centre de Barcelona per denunciar la criminalització del col·lectiu. Critiquen les declaracions de la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, a favor de prohibir la circulació de les motos més contaminants i la campanya de la plataforma Promoció del Transport Públic, en què apareix un motorista ensangonat al costat d’un usuari del transport públic somrient.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Veto a les motos més contaminants” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2F/beteve.cat/medi-ambient/motos-etiquetes-ambientals-dgt-contaminacio-barcelona/|||” css=”.vc_custom_1540210221769{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}”][/vc_column][/vc_row]

Un total de 3.000 motoristes, segons la Guàrdia Urbana, s’han congregat aquest diumenge al pàrquing de la Mar Bella per iniciar un recorregut per alguns dels carrers més transitats de la ciutat. Han fet sentir les seves reclamacions pels carrers de la Marina, d’Aragó i de Pau Claris.

Inicialment, la manifestació havia d’aturar-se a la via Laietana per fer-hi un homenatge els motoristes morts per accident de trànsit. Però aquest diumenge al matí un centenar de persones han tallat la via Laietana en suport a la vaga de fam de Turull i Sànchez, fet que obligat a canviar el recorregut i fer l’homenatge al passeig de Lluís Companys davant de l’Arc de Triomf.

Són contraris a la nova normativa que veta les motos més contaminants. A partir d’aquest 1 de desembre, les motocicletes sense etiqueta ambiental de la DGT no podran circular per la zona de baixes emissions en episodis de contaminació. Asseguren que aquest tipus de normativa és un error, ja que el seu entendre les motos són part de la solució i no el problema. Afirmen que ells contaminen menys i que ocupen també menys espai que els cotxes.

A més, denuncien que els motoristes se senten desprotegits a la ciutat i reclamen poder utilitzar els carrils bus. Asseguren que d’aquesta manera se sentirien més segurs circulant per la ciutat.

La moto com un mitjà de transport segur

La mobilització ha estat convocada per la Unió Internacional per la Defensa de les Motociclistes, una entitat que s’ha creat recentment per reivindicar la moto com un mitjà de transport segur.  Defensen els interessos dels conductors de moto i demanen, entre altres, carrils exclusius d’entrada i sortida de Barcelona. La marxa també compta amb la col·laboració de l’Agrupació Motera Catalana. Tots dos col·lectius consideren que l’Ajuntament “no està plantejant una visió àmplia de la capacitat que la motocicleta pot aportar a la ciutat”.

Precisament aquesta setmana, el portaveu de la Unió Internacional per la Defensa de les Motociclistes, José Luis Sigüenza, en una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé, va qüestionar les estadístiques que situen el col·lectiu com un dels que té més accidents perquè, afirma, sempre que hi ha un accident amb una moto implicada se’n fa atestat, fet que no passa quan el petit xoc és entre dos cotxes. Per això demana que s’investiguin millor els accidents.

Reunions amb l’Ajuntament

Des de l’organització de la manifestació han explicat que aquesta setmana s’han reunit amb la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, per tractar diversos temes conflictius. Asseguren que tornaran a reunir-s’hi en les properes setmanes per mirar de trobar solucions conjuntes.