Els motoristes continuen sent un dels col·lectius més vulnerables en cas d’accident. Des del Servei Català de Trànsit s’està treballant en diferents línies per reduir la sinistralitat en aquest col·lectiu. D’una banda, per millorar la senyalització dels punts negres i, de l’altra, per formar als perfils de conductor amb menys habilitats. Segons Juli Gendrau, director del Servei Català de Trànsit, sovint els motoristes implicats en un accident són d’edat més avançada. Per això, han dissenyat un programa de formació enfocat especialment per a ells.

Aquest ha estat un any negre pels motoristes. A la ciutat de Barcelona, nou dels 15 morts per accident de trànsit circulaven en moto, el que representa el 60 % del total de víctimes. I a tot Catalunya, 29 de les 137 víctimes a les carreteres també circulaven en moto.

El conseller d’Interior, Miquel Buch, ha presentat aquest dimecres el balanç d’accidents de trànsit d’aquest estiu, després que el primer semestre de l’any es tanqués amb un repunt del 42 % de víctimes mortals a les carreteres catalanes. Per això, Buch ha anunciat mesures per revertir aquestes xifres, com les ofensives de control i vigilància de 24 hores, que es faran per sorpresa i en què treballaran Trànsit, Mossos i Guàrdia Urbana. També es difondran tres campanyes viàries de sensibilització, una de les quals, centrada, precisament, en el col·lectiu de motoristes.