La Plataforma Can Baró reivindica la construcció i posada en funcionament de l’estació de metro de l’L9 a Sanllehy. Reclamen que la parada en aquesta plaça d’Horta-Guinardó sigui una de les prioritàries ja que, asseguren, la zona està sotmesa a una gran pressió turística. Segons els veïns, l’arribada del metro permetria reduir el nombre d’autobusos que circulen per a aquest punt de la ciutat, molt proper al Parc Güell i al Turó de la Rovira.

L’L9 a Sanllehy, quan abans millor

Els veïns han començat a mobilitzar-se, com ja van fer fa vuit anys. Llavors, reclamaven que es cobrís el pou de les obres situat a la plaça de Sanllehy, mentre no es reprenia la construcció del tronc central de la Línia 9 de metro, aturada per manca de pressupost. En aquell moment, van aconseguir que es reurbanitzés l’espai i ara, tornen a mobilitzar-se per reclamar que l’estació sigui una prioritat.

Demanen a l’Ajuntament i la Generalitat que es comprometin a prioritzar la parada de Sanllehy en el desenvolupament de la línia prevista per als propers anys. Diuen que la zona està sotmesa a una gran pressió turística i que el metro serviria per reduir el nombre d’autobusos que hi circulen. “En el moment que hi hagués aquí una estació es podria prescindir de més de la meitat dels autobusos, siguin turístics o no, que venen aquí”, explica Joan Prades, membre de la Plataforma Can Baró, “tinguem present que passa per aquí tothom que va al Parc Güell i a la bateria, un punt turístic importantíssim”.

Inversió per reactivar les obres de l’L9

Aquest dilluns, la Generalitat va anunciar una partida de 26,1 milions d’euros per reactivar les obres de construcció del tram central de la Línia 9 de metro aquest 2020. De moment, està previst que l’estació de Sanllehy es construeixi en una segona fase, que preveu que els treballs s’iniciïn el 2022 i s’acabin el 2027. Els veïns volen que la parada s’inclogui en la primera fase i s’escurcin els terminis.