La plataforma Promoció del Transport Públic (PTP) considera que, amb la posada en marxa de l’estació de metro de Zona Franca de l’L10 Sud, ja no està justificat que les empreses del polígon facilitin l’aparcament gratuït als treballadors. Segons ha explicat en una entrevista a ‘El matí de Barcelona’ el portaveu de la PTP, Daniel Pi, aquesta demanda s’adreça de manera especial a TMB i l’AMB, perquè tant l’operador del transport públic com l’administració metropolitana tenen una responsabilitat directa pel que fa a la mobilitat. Tant la seu de TMB com la de l’AMB, i també el Consorci de la Zona Franca, es troben molt a prop de la nova estació de metro Zona Franca.

“Aquesta estació s’ha de fer servir”

La PTP ha enviat una carta a les empreses del polígon, i també a TMB i l’AMB, on se’ls suggereix que amb la nova estació de metro tenen una “oportunitat excel·lent per fer pedagogia”, relata Pi. A més, la plataforma insta tant les empreses com els centres de treball públics propers a l’estació a redactar i implementar de la manera més ràpida possible un pla de desplaçament d’empresa (PDE), tal com els obliga la llei.

“Aquesta estació s’ha de fer servir”, reclama Daniel Pi, que també considera “contradictori” que tant TMB com l’AMB “no posin fil a l’agulla o diguin que la manera normal d’accedir a treballar és el transport públic, i l’excepcional és el vehicle privat”.

L’anterior estació de l’L10 Sud que es va posar en marxa va ser la de la Ciutat de la Justícia, el novembre del 2019, que també dona servei a una zona que havia tingut dificultats d’accés amb transport públic.

Podeu escoltar aquí l’entrevista completa al portaveu de la PTP, Daniel Pi: