El polígon de la Zona Franca, un pol econòmic clau de l’àrea metropolitana, té una nova estació de metro. Aquest dissabte al migdia el president de la Generalitat, Quim Torra, i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, entre d’altres, han participat en la inauguració de la nova estació de Zona Franca de la Línia 10 Sud.

Torra i Colau a l'estrena de l'estació de Zona Franca de l'L10 Sud

La propera estacio, al 2021

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha anunciat que el primer trimestre de 2021 s’obrirà una segona estació en viaducte de les tres que hi ha pendents de posar en servei. A més, ha aprofitat per reclamar un front comú del conjunt d’administracions per exigir a l’Estat les inversions necessàries per tal que Catalunya “tingui d’una vegada per totes un servei de Rodalies com cal”. “No podem esperar més”, ha dit. Una reivindicació compartida amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que ha proposat aprofitar “la nova etapa de relació amb el govern espanyol” per avançar en la qüestió.  Colau també ha reinvindicat a la Generalitat que avanci en la construcció de l’estació de Motors.

 

Mapa L10 Sud Zona F ranca

Primera estació al viaducte

L’estació se situa al carrer A del polígon, entre els carrers 1 i 2, al districte de Sants-Montjuïc, prop de les seus centrals de TMB, l’AMB i el Consorci de la Zona Franca, a més de nombroses naus d’empreses. Per això s’espera que tingui 3.600 viatgers al dia, que sumats als que ja té l’L10 Sud, faran que un total de 18.000 usuaris utilitzin la línia diàriament.

Estrena estació metro Zona Franca

La parada és la primera del viaducte que discorre fora de túnel a cel obert. La creació d’aquesta nova estació ha tingut un cost de 40 M €. Fa tot just dos mesos que es va estrenar la setena parada d’aquesta línia, Ciutat de la Justícia, que apropa els ciutadans al complex judicial.

Tercera ampliació de l’L10 Sud

Amb la prolongació fins a la Zona Franca, l’L10 Sud passa a tenir 6,1 quilòmetres de longitud, i un total de vuit estacions. Tot i això, encara resten d’entrar en funcionament tres estacions més al mateix viaducte, que estan pràcticament enllestides. També està pendent una altra estació, la de Motors, llargament reivindicada pels veïns dels barris de la Marina. En aquest cas, però, les obres no tenen cap calendari, ja que només s’ha executat un 10 % de l’estació.