El tercer cap de setmana de confinament a Barcelona, des que es va decretar l’estat d’alarma el passat 14 de març, deixa xifres cada vegada més reduïdes pel que fa a la mobilitat. Segons informa el Servei Català de Trànsit, en aquestes últimes 24 hores només han circulat 242.774 vehicles en el primer anell de circumval·lació a Barcelona. Això vol dir una disminució del trànsit rodat en un 75 % menys respecte a un divendres normal i un 26 % menys en comparació amb el divendres passat, 20 de març, ja en ple estat d’alarma.
Controls amb trànsit sota mínims a l’àrea metropolitana
Amb l’objectiu de continuar treballant per restringir la mobilitat, el Mossos d’Esquadra han tornat a activar el dispositiu Oris per controlar la mobilitat a punts estratègics de les carreteres i autopistes de Catalunya, com ara el peatge de la C-32 a Vilassar de Mar o el peatge de l’AP 7 a la Roca del Vallès. A Barcelona hi ha 200 controls instal·lats, des d’aquest divendres, a diferents punts de la ciutat per evitar els desplaçaments a segones residències. Es tracta de controls fixos i dinàmics que responen a l’aplicació de les mesures de restricció de la mobilitat decretades pel Govern espanyol dins l’estat d’alarma. Els agents tenen instruccions per identificar i denunciar totes aquelles persones que circulin sense cap motiu previst, amb sancions que oscil·len entre els 600 i els 30.000 euros.
Descens de la demanda i serveis mínims al transport públic
Pel que fa a la mobilitat viària i ferroviària, Renfe informa que la demanda ha caigut un 93 % menys respecte a un dissabte normal. Al servei del metro, el registre de validacions cau prop del 88 % i a FGC la demanda s’ha reduït en un 90 % menys. Es tracta del primer dissabte que Renfe no accepta el pagament en efectiu dels bitllets de Rodalies en aquelles estacions on hi hagi màquines d’autovenda. El servei també ha implementat altres mesures com l’oferiment de places gratuïtes als sanitaris que s’han de desplaçar per motius laborals. Recordem que, aquest cap de setmana, l’activitat del transport públic es redueix al 50 % del seu servei habitual en la freqüència del metro, busos de TMB, TRAM i Rodalies.