tramvia Diagonal

L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat definitivament l’estudi informatiu per connectar el tramvia, que conclou que la millor proposta és fer-ho per l’avinguda Diagonal. El tràmit suposa un pas més per impulsar aquesta infraestructura, però no posa data per a l’inici de les obres, que el govern d’Ada Colau volia per al 2020. Si l’Ajuntament vol avançar els diners per impulsar les obres, caldrà aprovar el projecte en el ple.

Durant el període d’informació pública es van presentar 69 al·legacions, que s’han respost sense alterar el document. L’estudi informatiu fa passar el tramvia pel tronc central de la Diagonal, al costat d’un carril bici de 3,8 metres d’amplada. El trànsit privat es desplaça als laterals amb dos carrils per sentit. Entre Marina i Glòries, el tramvia i el carril bici passaran pel costat de la rambla central.

tramvia Diagonal

El document situa sis parades a la Diagonal: Casanova, Balmes, Diagonal – Cinc d’Oros, Verdaguer, Sicília i La Monumental. L’estudi preveu que el tramvia funcioni sense catenària, amb una velocitat mitjana de 16 km/h i amb un interval de pas de quatre minuts. En la secció es manté el disseny de les voreres amples del tram ja reformat entre Francesc Macià i el passeig de Gràcia.

“La connexió del tramvia segueix avançant”

En un tuit, la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, celebra el pas de l’ATM i apunta que “aquest mandat ha de ser el del tramvia”. Al Facebook, el que va ser responsable tècnic de la connexió en el mandat anterior, Pere Macias, destaca que l’acord de l’ATM és fruit de “dos anys d’intenses feines de molta gent”. Macias diu que ara toca gestionar els projectes i començar les obres.

Al setembre, un grup de treball

El pas que fa ara l’ATM arriba després que, al gener, el Ple aprovés donar suport a la connexió del tramvia. En aquell acord es va demanar a l’ATM renegociar el contracte amb les empreses concessionàries del tramvia —condició d’ERC— perquè els beneficis de la connexió no reverteixin en el sector privat sinó en el públic. L’ATM i l’Ajuntament crearan un grup de treball al setembre per abordar aquesta i altres qüestions del projecte.

En l’acord de govern entre BComú i el PSC, els dos socis es comprometen a connectar el tramvia per la Diagonal i reformar l’avinguda amb una primera fase entre la plaça de les Glòries Catalanes i la parada de metro de Verdaguer. En el pacte de govern es comprometen a “treballar el consens amb veïns i comerciants per reduir l’impacte de l’obra”.