La cobertura del Bicing s’amplia i estrena estacions a 11 barris de la ciutat, la majoria zones perifèriques amb forts pendents. En total s’hi instal·laran 22 estacions que donaran servei a la Marina del Prat Vermell, Vallcarca i els Penitents, la Salut, la Vall d’Hebron, la Clota, Canyelles, les Roquetes, Verdum, la Trinitat Nova, Ciutat Meridiana i el Carmel.

Aquesta ampliació territorial forma part de la segona fase de desplegament del nou Bicing, que també incorpora a la xarxa actual 75 noves estacions en zones amb més demanda. Per tant, el Bicing disposarà de 97 noves estacions per millorar el servei i oferir més cobertura.

mapa bicing nous barris

Amb aquesta ampliació, que acabarà al març del 2020, el Bicing tindrà en total 519 estacions amb 7.000 bicicletes, 2.000 de les quals, elèctriques.

Augmenten els usuaris i l’oferta de bicicletes elèctriques

El Bicing ha guanyat en un any 11.000 usuaris nous des que a finals del 2018 s’iniciés la transformació del servei. A més, l’ampliació territorial també comportarà un augment de l’oferta elèctrica. El servei afegirà 2.000 bicicletes elèctriques més, doblant la flota inicial de 1.000 unitats.

L’Ajuntament explica que la decisió s’ha pres atesa la bona acollida d’aquesta alternativa a la bici mecànica. A més, anuncia que es podria incrementar en un futur si així es decideix.

Horta-Guinardó, Nou Barris i Sants-Montjuïc els més beneficiats

Amb l’ampliació territorial i les noves implantacions, els districtes guanyen noves estacions. El que més, Horta-Guinardó, que sumarà 23 noves estacions, seguit de Nou Barris, amb 16. Una dotzena aniran a parar a Sants-Montjuïc. De fet, són els districtes amb menys oferta i ara s’equipararan a d’altres.

dades bicing per districte

Eixample, Sant Martí i Ciutat Vella, els que tenen més oferta

Els barris amb més demanda, són els que tenen més estacions de Bicing. És el cas de l’Eixample, que només suma cinc noves estacions però que tindrà un total de 106 al final de l’ampliació. Passa el mateix amb Ciutat Vella, amb només quatre noves estacions però un total de 64 i Sant Martí que tindrà 95 estacions de Bicing amb la incorporació d’una desena de noves.

El Bicing buscarà patrocinis

El consistori ja està treballant en un nou concurs públic per cercar nous patrocinadors per aconseguir reduir el cost en l’erari públic. Ara bé, “es buscarà flexibilitzar aquesta publicitat per tal que la proposta sigui atractiva per les empreses”, afirma Jaume Collboni, tinent d’alcalde.