Entrada la fase 2 de desconfinament, les autoescoles de Barcelona han pogut reprendre l’activitat —tant teòrica com pràctica— després de gairebé tres mesos aturades per la crisi del coronavirus. Ara bé, la parada ha provocat que molts estudiants es quedessin sense poder fer els exàmens quan tocava i això, segons la Federació d’Autoescoles de Catalunya, generarà un embut d’alumnes pendents de realitzar les proves en els propers mesos.
A més, la normativa de seguretat de la DGT obligarà els examinadors a treballar menys hores —passaran de set a cinc hores— per reduir el temps d’exposició al virus i alguns d’ells, els majors de 60 anys, no estaran obligats a treballar per ser considerats població de risc.
Segons la federació, pràcticament el 100 % de les autoescoles han pogut obrir portes quan tocava. Els primers dies s’han dedicat a organitzar horaris de pràctiques i classes i poder atendre l’increment de consultes d’alumnes nous. La federació diu que s’han multiplicat per tres les sol·licituds d’informació per matricular-se respecte a un mes normal i reconeix que el moment actual, amb molts treballadors en ERTO o a l’atur, fa que moltes persones tinguin temps per dedicar-se al carnet de conduir.
Mesures de seguretat estrictes
La tornada a la feina de les autoescoles, com en tots els sectors, s’ha produït amb grans mesures de seguretat. Abans de començar les classes, els professors prenen la temperatura als alumnes i si superen els 37 graus i mig s’ha de suspendre la classe. A més, entre classe i classe s’ha de desinfectar el cotxe, tots dos, —professor i alumne— han de dur mascareta i guants dins el cotxe i han de desinfectar-se les mans abans d’entrar-hi. També s’han col·locat mampares protectores a la part del davant del cotxe i també a la del darrere per protegir l’examinador.