Després d’aquestes setmanes de desconfinament pel coronavirus es fa evident que a la ciutat hi ha una tendència a canviar certs hàbits de mobilitat. L’aposta per mitjans de mobilitat personal, amb els quals és més fàcil mantenir les distàncies, n’és un clar exemple. A mitjans de maig vam explicar com els tallers de reparació de bicicletes treien fum i ara comprovem com les botigues de venda també estan notant aquest interès per “passar-se a la bicicleta”.

El Gremi de Comerciants de Bicicletes de Catalunya parla d’entorn d’un 30 % en l’increment de les vendes de bicicletes aquests darrers dies.

Botiga de segona mà

Recycling Barcelona fa cinc anys que va obrir oferint bicicletes de segona mà de tot tipus a partir de 75 euros. Miguel del Peso, el seu propietari, explica que “quan vam tancar per l’estat d’alarma vam deixar preparades unes 88 bicicletes per vendre. Vam tornar a obrir el dia 4 de maig i, actualment, no ens en queden ni la meitat“. Si fos per ell continuaria atenent a la botiga sota cita prèvia perquè “les tardes són complicades i es fa cua a l’entrada”. Reconeix però que aquest increment en vendes “ens ha vingut molt bé per fer una facturació molt òptima després de dos mesos parats!“.

Bicicletes urbanes plegables

A Folding Bikes House Barcelona Center són especialistes en bicicletes plegables urbanes de diferents marques. Aquí, on el preu mitjà per bicicleta són 1.500 euros, també estan notant aquest boom de vendes. Lluís Ferrer, responsable de la botiga, diu que “hem observat gairebé un 40 % d’augment de les vendes respecte als mesos anteriors. És un gran creixement, molt per sobre del que seria habitual”. Diu que a la seva botiga hi arriben clients conscienciats amb la crisi climàtica i que aposten per la mobilitat sostenible.

Canvi de paradigma

Des del BACC (Bicicleta Club de Catalunya), Rafael Casallas ho valora com un fet molt positiu. “La gent està pensant en la bicicleta com una alternativa de transport i això és una molt bona notícia per a la ciutat“. Creu que ara en la desescalada estem en un moment crucial. “El coronavirus ens està dient que la bicicleta és una gran opció i que hem de canviar el paradigma. És una gran oportunitat perquè les administracions apostin d’una vegada per la bicicleta perquè això comportaria efectes positius en l’economia, en la salut o en la mobilitat“.