El districte de les Corts ha començat els treballs per ampliar les voreres de l’avinguda de Madrid en el tram en què són més estretes: entre el carrer de Lluçà i la plaça del Centre. Segons el regidor del districte, Joan Ramon Riera, amb l’actuació, les voreres passaran de tenir “dos metres a tenir-ne quatre”, cosa que afavorirà que els vianants hi passegin mantenint les distàncies de seguretat.

Aquest mateix dilluns al matí ha començat la senyalització del carril que en els propers dies serà per a vianants. Es tracta d’una “actuació provisional” que el districte preveu que es consolidi després de l’estiu i que s’està fent a la vorera de l’avinguda que pertany al districte de les Corts. Amb l’actuació, es perdrà un carril de circulació.

Reivindiquen un carril bici

Veïns i grups polítics fa temps que demanen una pacificació de la via que passi —també— per la creació d’un carril bici que connecti amb el ja existent al carrer de París. És una demanda històrica que s’ha intensificat amb la crisi de la covid-19: s’ha creat la Plataforma Carril Bici Avinguda de Madrid – Berlín i el Grup Municipal d’Esquerra Republicana ha presentat un prec i una proposta als dos últims plenaris municipals.

Tot i que la iniciativa no van obtenir el suport dels grups als plenaris, el regidor assegura que la proposta està sobre la taula d’Ecologia Urbana i que s’està estudiant amb el districte de Sants-Montjuïc.

Una via perillosa per als ciclistes

L’avinguda de Madrid connecta l’Hospitalet del Llobregat i els barris de Sants i les Corts amb el centre de Barcelona però els ciclistes asseguren que intenten evitar-la per la perillositat que els comporta. La majoria utilitzen vies alternatives —tot i que s’hagi de fer més volta— o directament circulen pel carril bus, tot i arriscar-se a rebre una multa.

La Laura Rodríguez, ciclista i veïna de Collblanc, assegura que els vehicles que circulen per l’avinguda de Madrid ho utilitzen com una via ràpida i sovint “pressionen” els ciclistes que van per la calçada.