terminals creuers port

La plataforma Stop Creuers ha emès un comunicat l’endemà que es fes pública l’adjudicació de la setena terminal del port per condemnar-la rotundament. A més, en el mateix comunicat l’entitat exigeix que l’adjudicació es “retiri per imperatiu climàtic” i reclama un pla d’obligat compliment per al Port per la reducció del turisme de creuers a Barcelona. “Els creuers no seran mai sostenibles”, assegura l’entitat en el comunicat.

La plataforma lamenta que l’adjudicació i la construcció de la terminal s’hagués pogut aturar a cost zero però que, en canvi, “s’ha prioritzat el benefici privat d’algunes fortunes“. A més, denuncia l’impacte negatiu que, juntament amb la sisena terminal, consideren que tindrà aquesta infraestructura per Barcelona: “Més contaminació, més consum de recursos locals com l’electricitat i l’aigua i més volum de residus per gestionar”. Stop Creuers assegura en el comunicat que no es creuen “les mentides de les empreses de creuers i del Port de Barcelona, que afirmen que els creuers ara contaminen menys“.

Segons els càlculs de l’entitat, la posada en marxa de la setena terminal, juntament amb la sisena, representarà un increment d’un milió de creueristes cada any i podria convertir Barcelona en una de les ciutats amb més creuers del món.

Picabaralla a l’Ajuntament

La regidora de Barcelona en Comú i extinenta d’alcaldia d’Ecologia de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, també ha mostrat a les xarxes socials el seu descontentament amb l’adjudicació de la setena terminal del port. El seu missatge, però, ha generat la ràpida resposta de Laia Bonet, regidora del PSC i primera tinenta d’alcaldia actual de l’Ajuntament, en què ha recordat que l’acord per la setena terminal es va signar el 2018, durant els govern de BComú.