El sector del taxi i el col·lectiu de vehicles de lloguer amb conductor fan balanç dels darrers canvis normatius, després del decret Calvet que regula el sector de les VTC i de la normativa de l’AMB que amplia a una hora el temps de precontractació obligatòria, que entrarà en vigor el proper dia 30 de juny. N’hem parlat amb Jordi Martí, membre de la CNT i taxista; Luis López, portaveu de Taxi Companys i de l’Associació Nacional del Taxi Espanyola; Armand Baquero i Maria José Delgado, portaveus del col·lectiu VTC i delegats de la UGT a Vector.
Els representants del sector del taxi demanen que la nova llei de transport de viatgers en vehicles sigui una “oportunitat per regular el sector de zero”. Martí assegura que el decret de 15 minuts més 45 “és un xurro”. Els dos representants de Vector expliquen que han resultat afectats per l’ERO de la companyia Vector i han quedat en l’atur, que els taxistes especulen amb les llicències i que hi continua havent agressions als conductors del col·lectiu.
El portaveu de Taxi Companys, Luis López, ha explicat que encara no és clar quants taxis aplicaran la tarifa de preu tancat que entra en vigor dissabte 8 de juny:
🛑🚕 El 8 de juny no tots els taxis aplicaran el preu tancat. No se sap quants podran fer-ho. Ho explica Luis López, portaveu de Taxi Companys
Segueix el debat entre taxis i VTC amb @CntTaxibcn, @taxi_companys, @VectorRonda, @cabify_espana i @mtarresv ▶ https://t.co/1yKuZ5EWfw pic.twitter.com/eC1Np6UdUK
— El matí de Barcelona (@elmatidebcn) June 6, 2019
Recupera aquí la conversa sencera: