Les companyies aèries comencen a veure la llum amb l’obertura de fronteres prevista per al 21 de juny. L’avançament de 10 dies respecte a la idea inicial del Govern espanyol els permet accelerar la recuperació de vols, cosa que estan fent aerolínies com Vueling que recuperarà connexions europees a partir ja del proper dilluns.

Vueling preveu tenir 34 rutes actives el juliol

La companyia aèria ha anunciat que avança a la setmana que ve la represa de connexions post-covid-19 entre Barcelona i les ciutats europees de Milà i Roma, a Itàlia; Amsterdam, a Holanda, i Copenhaguen, a Dinamarca. Així, els trajectes cap a Milà i Amsterdam començaran dilluns, 22 de juny, amb tres vols setmanals a cada ciutat. Les rutes a Roma començaran el 26 de juny amb dues freqüències setmanals i les que enllacen amb Copenhaguen tornaran a partir del 27 de juny. Vueling preveu rellançar l’operativa internacional de forma progressiva amb l’objectiu que al juliol ja hi hagi 34 rutes actives amb sortida o destinació a Barcelona.

Norwegian reprèn vols a Oslo, Copenhaguen i Estocolm

L’aerolínia Norwegian ha anunciat aquest dimecres que a partir de l’1 de juliol reprendrà tres rutes des de l’aeroport del Prat, concretament a Oslo, Copenhaguen i Estocolm. A la capital noruega hi viatjarà tres cops per setmana (els dimarts, dijous i diumenges); a la capital danesa, dos (els dilluns i divendres), i, a la capital sueca, dos més (els dilluns i divendres). La companyia també recuperarà alguns trajectes des d’altres aeroports com Palma, Alacant, Màlaga i Gran Canària. En total, seran 84 vols setmanals des d’aquests cinc aeroports. Durant aquest temps que s’ha mantingut aturada, la companyia ha treballat només en 13 rutes, totes entre aeroports noruecs.

Només el 30 % dels vols habituals a Europa

L’Organització Europea per a la Seguretat de la Navegació Àrea (Eurocontrol) preveu que a principis de juliol només operin el 30 % dels vols habituals per a l’època de l’any a Europa. La majoria d’aerolínies europees van anunciar a finals de maig la reactivació de vols a partir de juliol, però amb menys opcions que abans de la pandèmia. Segons les últimes dades d’Eurocontrol, Ryanair espera operar el 40 % dels vols planificats al juliol, és a dir, un miler al dia, i el 60 % a l’agost.

Per la seva banda, el grup IAG, on s’integra Vueling, té previst volar a un 45 % de capacitat entre juliol i setembre i al 70 % l’últim trimestre de l’any. També integrant d’IAG, Iberia ha avançat que només farà al juliol una cinquena part de les rutes de curt i mitjà radi respecte al que és habitual. En canvi, Lufthansa, l’aerolínia amb més vols a Europa, treballarà al 20 % de la seva capacitat aquest juny i preveu arribar fins al 90 % al setembre en les rutes de curta i mitjana distància.