La tendència de l’alimentació gira cada vegada més cap als productes biològics, baixos en greix, amb menys additius i ecològics. A les empreses no els han passat per alt les demandes dels consumidors i n’han pres bona nota. Alimentaria és un aparador perfecte per mostrar-hi les noves línies saludables.

Els productes vegetals es produeixen cada cop més amb processos orgànics. És el cas del tomàquet  varietat Monte Rosa que l’empresa Gavà Group ara comença a produir de forma ecològica: “Vas a supermercats que tenen la seva pròpia línia ecològica i veiem el creixement de les botigues ecològiques”, explica el director de l’empresa Gavà Group, Francesc Llonch.

Com aquests, molts altres productors han vist en aquest tipus d’aliments una oportunitat i reconverteixen productes de tota la vida. Com ara la crema de cacau de la marca Nocilla, que ha trigat tres anys en desenvolupar la seva línia baixa en greixos i que ara presenta a la fira de l’alimentació la crema amb 0 % de sucres.

El dolç de llet n’és un altre cas. L’empresa La Franco Argentina el va introduir a Europa als anys 90 i en aquesta edició de la fira Alimentaria presenta la versió biològica. “L’orgànic és una tendència de futur, hi ha molta gent jove que vol continuar menjant el mateix producte que va començar a consumir en la versió convencional i ara el vol més saludable”, explica l’encarregat del negoci, Gonzalo Cruz.

Són tan sols alguns exemples del que es pot trobar entre els més de 4.500 expositors de la fira. Però n’hi ha molts d’altres com ara aperitius fets de fruita sense sucres afegits, conservants ni colorants o bé llaminadures aptes per a vegans.