El jutjat número 9 de Barcelona ha condemnat Transports Metropolitants de Barcelona (TMB) a fer indefinits els 32 treballadors que van començar a treballar a la companyia amb un contracte d’obra i servei per posar en marxa el nou tram de l’L10 sud i els trams centrals tant de l’L9 com de l’L10. La sentència dona la raó a la demanda presentada pel comitè d’empresa l’agost del 2018, i considera que la companyia va vulnerar diversos articles de l’Estatut dels Treballadors perquè el servei pel qual van ser contractats, com a tècnics operatius de línies automàtiques (TOLA), era idèntic al que ofereixen “la resta de TOLA que estan contractats de manera indefinida”.

La sentència conclou que els anys anteriors, 2015 i 2016, tots els treballadors incorporats a la categoria de TOLA només tenien un contracte per obra i servei durant el període de formació, i que després passaven a ser indefinits.  També assegura que la contractació no respon a cap causa de feina temporal, sinó que, segons diu, els treballadors feien funcions pròpies de la plantilla que està contractada de manera indefinida.

TMB no recorrerà la sentència

Fonts de TMB han explicat a betevé que l’empresa no recorrerà la sentència al TSJC i que els serveis jurídics estan estudiant la manera d’aplicar-la. Segons l’empresa, se’ls va fer un contracte per obra i servei perquè la normativa del sector públic del 2018 impedia fer contractacions indefinides. TMB també argumenta que van demanar al govern central que es fes una excepció en l’aplicació de la norma perquè es tractava d’una ampliació de la xarxa, però diu que l’executiu els hi va denegar.

Podria haver-ne més casos

Des del Comité d’empresa celebren que TMB no recorri la sentència, però alerten que podria haver entre una vintena i una quarantena de treballadors amb una situació similar. De moment han d’estudiar cada cas, però no descarten interposar noves demandes.