Amb la crisi del coronavirus “ha canviat la manera de consumir de la gent“, diu Nuri Soto, “rider” de la cooperativa Mensaka. El tancament dels restaurants va fer baixar la seva feina per sota del 50 %, però amb el confinament també “es va començar a disparar l’última milla”, de manera que les comandes de menjar ràpid van donar pas a encàrrecs de cistelles ecològiques, per exemple. És a dir, “va baixar la part del consum més immediat i va pujar tot el que requereix una previsió i t’abasteix per a una setmana”.

Soto, que ho defineix com un “canvi de paradigma”, però, reconeix que viuen la situació amb “incertesa” perquè “no sabem si això es mantindrà o tornarà a canviar”. En qualsevol cas, aquesta treballadora de Mensakas creu que la covid-19 “ha estat una oportunitat” per adaptar-se i subratlla que “molts restaurants que mai no havien fet servei a domicili ara ho comencen a fer“. La també portaveu del col·lectiu Riders X Drets assegura que ells sempre han tingut a l’abast equips de protecció personal, però lamenta que molts repartidors d’altres plataformes no han gaudit de la mateixa sort i han estat molt més exposats.