El periodista Carles Garcia ens convida a redescobrir els hotels de la ciutat. És el que han fet molts barcelonins durant aquests darrers mesos, aprofitant el confinament municipal i les restriccions de mobilitat. Els establiments turístics també han redreçat l’oferta cap al públic local, ara que no poden venir els visitants estrangers.

En concret, el Carles ens parla de dos casos en concret: l’Hotel Barcelona 1882, al Camp d’en Grassot, i el Catalonia Ramblas, al Raval.

Situació actual

L’ocupació actual és “molt petita“, segons la directora de l’Hotel Barcelona 1882, Anna Castán, però “perdem menys diners estant oberts que tancats“. A més, assegura que, així, “com a mínim hi ha 20 persones que estan treballant” perquè “hi ha gent de l’equip que no haurà treballat durant un any“. Castán diu que la situació és “molt trista” i preveu que encara els queden vuit mesos de pèrdues.

L’ocupació que tenim és molt petita, però perdem menys diners estant oberts i com a mínim hi ha 20 persones que estan treballant
Anna Castán, directora de l’Hotel Barcelona 1882

En canvi, la directora del Catalonia Ramblas, Rita Gámez, parla d’il·lusió per descriure el moment actual. Assegura que volen renéixer i que, per això, intenten oferir “promocions i ofertes assequibles” per a tots aquells clients que vulguin “gaudir d’un hotel a Barcelona“.

Canvi de clientela

Amb la desaparició dels turistes, les directores dels dos hotels coincideixen que els pocs clients, ara, són gent que viatja per motius laborals, per visites mèdiques o per necessitats familiars. En el cas del Catalonia Ramblas, a més, Gámez afegeix que també “tenim clients que reserven un espai per fer una convenció“. Mentre que la directora de l’Hotel Barcelona 1882 destaca que “també estem oberts perquè de nosaltres depenen molts altres sectors“, com la bugaderia, els taxis o els restaurants.

El suport dels barcelonins

Anna Castán destaca el fet que, durant les festes de Nadal, van tenir “reserves de clients que s’hi allotjaven només per poder gaudir d’un sopar fora de casa“. I coincideix amb Gámez, que diu que han rebut el “suport” de gent de Barcelona i d’arreu de Catalunya que, quan han pogut, “han vingut a dinar, a fer un cafè o una estada“. A més, també “tenim gent que ve a buscar una mica de normalitat” per recordar com era això de “ser servits a taula”.

Hem rebut el suport de la gent de Barcelona i d’arreu de Catalunya, que quan han pogut han vingut a dinar, a fer un cafè o una estada
Rita Gámez, directora de l’hotel Catalonia Ramblas

Noves ofertes

La nova situació ha obligat els hotels a empescar-se ofertes per atreure els clients locals, com unes jornades gastronòmiques, en el cas de l’Hotel Barcelona 1882. Però també ha donat peu a situacions insòlites, com ara gent que llogava un espai per “assistir a un casament o a una comunió telemàticament“, explica la directora del Catalonia Ramblas. A més, han començat a oferir espais de teletreball o un preu mensual per a gent que s’allotja a l’hotel durant tot un mes.