El 7 de gener continua sent la data oficial de l’inici de les rebaixes d’hivern però moltes marques multinacionals s’avancen i el 2 de gener ja pengen els cartells de descomptes, que van del 20 % al 75 %. Això, sumat a altres campanyes promocionals com el Black Friday, provoca que hi hagi descomptes permanents que dilueixen l’impacte de les rebaixes.

De fet, hi ha petits botiguers que es veuen obligats a avançar els descomptes perquè estan envoltats de gegants comercials que ho fan. Un exemple és la botiga Borsache, al Camp de l’Arpa del Clot, que està molt a tocar del CC Les Glòries. La Pili Callejo n’és dependenta i assegura que han començat abans les rebaixes perquè els clients també ho exigeixen. Al mateix barri, d’altres es mantenen ferms i s’esperen al 7 de gener per penjar el cartell de rebaixes, com la botiga Wings, ubicada al carrer de Rogent.

Aquesta descoordinació del sector comercial és conseqüència d’una normativa flexible que permet a cada comerciant decidir quan iniciar les rebaixes. Una llibertat que no comparteixen associacions com Retailcat, Barcelona Oberta o la Fundació Barcelona Comerç, com ja han manifestat en ocasions anteriors. De fet, aposten per arribar a un pacte i que tothom comenci les rebaixes alhora.

Malgrat tot, el Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme s’ha mostrat optimista i ha pronosticat un increment d’entre el 3 % i el 5 % de les vendes respecte a l’any passat. En un comunicat, el Consell de Gremis ha recordat que les rebaixes d’hivern representen el 40 % de la facturació anual per alguns sectors.