La Fira de Santa Llúcia ha obert aquest divendres l’edició més atípica de la seva història. La crisi del coronavirus i les mesures per evitar contagis han obligat a reduir el nombre de parades a la meitat (133), a delimitar el perímetre del recinte i a demanar les dades de contacte dels visitants. Ha estat una estrena marcada també per la pluja que ha caigut al llarg del dia.

La fira de productes nadalencs ha obert amb un format molt diferent del d’edicions anteriors. Les parades estan molt més separades per evitar aglomeracions i alguns paradistes, a més de tenir gel hidroalcohòlic per als visitants, han instal·lat mampares de protecció per evitar contagis i han marcat amb cintes l’accés. A més, molts han optat per digitalitzar el seu negoci per vendre a través d’internet i de les xarxes socials.

Aquest és el cas de Caganer.com, una empresa gironina que té cinc parades a la fira i que aquest any ha vist “un increment” de vendes a través d’internet. “Aquest any la gent ha estat molt confinada i ho estem notant” amb el web, explica Josep Maria Alós, copropietari de Caganers.com, en declaracions a l’ACN. Aquest any moltes de les figures que venen estan caracteritzades amb mascareta i es poden trobar personatges que s’han fet famosos amb la pandèmia, com l’epidemiòleg Fernando Simón, i sanitaris protegits de cap a peus.

Incertesa entre els paradistes

En canvi, Norbert Selva, propietari d’una parada que ven vesc i centres de taula, explica que aquest any ha decidit ajustar-se el cinturó i gairebé no ha fet inversió. “Altres anys en fèiem més i aquest any quan s’acabi s’ha acabat perquè no tindrem marge per aconseguir gaire cosa”, diu tot afegint que aniran “sobre la marxa amb la confiança que anirà bé”. Amb tot, Selva ha optat per instal·lar una pantalla transparent de protecció per evitar contagis. “Hem intentat preparar-nos dins d’uns mínims”, assegura.

Per la seva banda, Ricard Pujadas, propietari de Pujadas 1956 —una parada que ven corones i rams de flors—, explica que necessiten que “vingui molta gent” perquè aquesta edició ha suposat més costos. “Aquest any ens surt més car posar una parada”, detalla tot afegint que “hi ha unes despeses fixes molt grosses que aquest any s’han de repartir entre menys” paradistes. “Ens hem llançat a l’aventura perquè no sabem com anirà”, afegeix davant la “incertesa” de com anirà aquesta edició.

Més informació del Nadal 2020 a Barcelona:

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a