El president del Gremi d’Hotels de Barcelona, Jordi Clos, assegura que el sector ha aconseguit salvar la temporada a costa de rebaixar els preus i perdre un 14 % de facturació respecte al 2017. Clos creu que els més perjudicats han estat els hotels de gamma alta i ho considera un indicador de la pèrdua de turisme de qualitat. El representant dels hotelers assenyala que les xifres avalen la tesi que la reputació turística de Barcelona va de baixa.

Jordi Clos explica que la pèrdua de reputació és conseqüència d’una suma de factors i assenyala com a principals causes “l’increment de la inseguretat, la proliferació d’activitats il·legals com la venda a la manta així com la inestabilitat política i els conflictes laborals a l’aeroport i al taxi”. En el capítol d’actituds incíviques l’empresari hoteler ha citat com a exemples l’agressió d’un turista a mans d’un venedor ambulant, a principis d’agost a la plaça de Catalunya.

Rellançar la marca Barcelona

Davant d’aquest escenari, el Gremi d’Hotels de Barcelona fa una crida a l’Ajuntament i a la Generalitat a rellançar la marca Barcelona “amb una bona gestió, no cal inventar res nou”, ha dit. “Cal erradicar l’incivisme i la inseguretat. Si necessitem més agents de la Guàrdia Urbana els hem de tenir. I si necessitem més mossos, els hem de tenir”, ha reclamat. Clos ha explicat que abans de l’estiu es va reunir amb Ada Colau i amb la consellera d’empresa Àngels Chacón i que en totes dues trobades la resposta va ser que el problema era de l’altra institució. “No és cap crítica a ningú. Qui ho rebi que ho analitzi”.

Clos ha afegit que tem la repercussió que puguin tenir “els advertiments de països com els Estats Units, el Regne Unit, Alemanya i el Canadà sobre el risc de viatjar a Barcelona els propers mesos per la situació política”.