El tancament de les plantes de Nissan a la Zona Franca i la resta de Catalunya podria ser més car per a la marca japonesa que no invertir-hi diners per fer viable les fàbriques durant una dècada. Així ho ha assegurat el secretari general d’Indústria i Pime del Govern espanyol, Raül Blanco, després de la reunió que ha mantingut amb els sindicats de l’automobilística per abordar la possible marxa de Nissan del país. Segons Blanco, tindria un cost per a l’empresa de mil milions d’euros més que la inversió necessària per conservar les plantes i els llocs de treball.

El Govern proposa un pla de competitivitat

Raül Blanco ha assegurat que fa un any i mig que l’executiu central, la Generalitat, l’Ajuntament i el consorci de la Zona Franca treballen per assegurar el futur de Nissan a Catalunya. A tall d’exemple, la setmana passada el consistori va instar l’empresa a fabricar un nou model de cotxes a Barcelona per evitar-ne el tancament.

Els treballadors han demanat al Ministeri d’Indústria que redobli els esforços per conservar Nissan a l’estat espanyol. En aquest sentit, Blanco ha explicat que han presentat un pla de competitivitat a l’empresa que passaria per unes inversions que permetrien mantenir la producció durant 10 anys. L’objectiu és salvar 3.000 llocs de treball directes i 30.000 indirectes.

Incertesa fins al 28 de maig

Aquesta setmana ha començat el compte enrere per conèixer el futur de les fàbriques de Nissan a la Zona Franca i Catalunya. El dijous 28 de maig l’empresa anunciarà el seu pla estratègic, en què podria fer oficial el tancament d’algunes plantes europees. Aquesta possibilitat ja l’han avançat tant la premsa japonesa com els mateixos treballadors.

En paral·lel a la incertesa pel futur de la producció, també continua en marxa la vaga indefinida convocada pels treballadors el 4 de maig i que no va aconseguir desbloquejar la mediació de Treball.